« حسن میرزاخانی » روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مرحله نخست کارخانه تولید فروسیلیکو منگنز با حجم سرمایه گذاری 9 و نیم میلیون دلار و با ظرفیت 2 هزار تن در ماه در شهر صنعتی کاوه ساوه ایجاد شده است که با جذب این حجم سرمایه گذاری و بهره برداری از مرحله دوم این واحد تولیدی تا پایان سال جاری ظرفیت تولید آن به چهار هزار تن افزایش می یابد.
وی ادامه داد: فروسیلیکو منگنز به عنوان افزودنی مهم صنعت فولادسازی است که اکنون عمده نیاز کشور از خارج و با واردات تامین می‌ شود.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی یادآور شد: در مرحله نخست این واحد تولیدی برای 60 نفر اشتغال ایجاد شده است و با بهره برداری از مرحله دوم آن فرصت های شغلی تا 100 نفر افزایش می یابد.
میرزاخانی گفت: واحد صنعتی تولید فروسیلیکو منگنز توسط 2 شریک سرمایه‌گذار هندوستانی در استان مرکزی در دست انجام شده است.
وی اظهار داشت: این واحد تولیدی باوجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه اقتصاد ایران به فعالیت خود در صنعت فولاد استان مرکزی ادامه و افزایش 2 برابر سرمایه گذاری را تا پایان سال جاری در دستور کار قرار داده است.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و 127 کیلومترمربع، هشت و یک دهم درصد از مساحت کل کشور را در برگرفته است.
این استان از شمال به استان‌های تهران و قزوین، از غرب به استان همدان، از جنوب به استان اصفهان و لرستان و از شرق به استان های قم و اصفهان محدود است.
استان مرکزی با موقعیت­ ممتاز جغرافیایی، نیروی انسانی متخصص، قرار گرفتن در مسیر ارتباطی شمال به جنوب و غرب به شرق، عبور خطوط انرژی (نفت، گاز و برق)، استقرار مراکز صنعتی و دانشگاهی، مفاخر برجسته و مذهبی و علمی، اراضی مستعد کشاورزی و مراتع، ذخایر معدنی، نزدیکی به قطب­های صنعتی و بازار مصرف از توانمندی­های اقتصادی مناسب برای سرمایه گذاری برخوردار باشد.
اصالت تاریخی، وسعت منابع مادی، انسانی و توانمندی تولیدی و سرمایه‌گذاری به خصوص در بخش صنعت، موجب شده است استان مرکزی از ابتدای فرآیند جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور (از تصویب قانون جلب و حمایت سرمایه‌‌های خارجی 1334) همواره یکی از مقاصد جذب سرمایه‌گذاران خارجی باشد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.