به گزارش ایرنا، امام جمعه موقت ساوه در خطبه های نماز چمعه این شهرستان گفت: امامت و ولایت از ارکان و مفاهیم مهم شیعه و اسلام است که حفظ و اشاعه آن دشمنان را ناکام می کند.
حجت الاسلام «علی محمد اسلامی» افزود: فرهنگ غدیر بر مبانی غیرت دینی، بصیرت، نگاه حق بینانه و حفظ و ترویج مفاهیم ولایت می پردازد و کلید هدایتگر در جامعه است.
وی، در بخش دیگری از سخنانش با تبریک هفته دولت گفت: دولت از ارکان پایه نظام اسلامی است و امید است مسئولان دلسوز در قوه مجریه بتوانند با اتخاذ راهکارهای مناسب از رنج مردم بکاهند و مشکلات را برطرف کنند که در این راستا همراهی همه طیف ها با دولت ضروری است.
امام جمعه موقت ساوه خاطرنشان کرد: هفته دولت از دوم تا هفتم شهریورماه نامگذاری شده و باید از این فرصت برای ارائه دستاوردهای نظام اسلامی بهترین بهره گرفته شود.
حجت الاسلام اسلامی افزود: بر اساس آموزه های دین مبین اسلام، تشکیل حکومت اسلامی برای خدمت به مردم است و مسئولان هم باید با تاسی از آموزه های اسلامی و تفکر امام راحل تنها به فکر خدمت به مردم باشند.

***امام جمعه خمین: دهه امامت و ولایت سرمایه ارزشمند کشور است
امام جمعه خمین گفت: دهه امامت و ولایت سرمایه ارزشمندی است که باید در این ایام برای تبیین جایگاه رهبری نظام اسلامی به بهترین شکل استفاده کرد.
حجت السلام سید «علی حسینی پور» در خطبه های این هفته نماز جمعه خمین در مصلی امام خمینی(ره) افزود: دستاوردها و خدمات ارزشمند کشور در 40 سال اخیر زیر پرچم امامت و ولایت حاصل شده است.
وی گفت: فرهنگ غدیر هویت شیعه و مایه وحدت جهان اسلام است و باید ارزش غدیر برای نسل جوان به خوبی شناسانده شود.
خطیب جمعه خمین فلسفه عید سعید غدیر را حب ولایت و پیام آن را حرکت در مسیر ولایت مداری و ولایت محوری برشمرد.
حجت الاسلام حسینی پور افزود: ولایت پذیری اصلی‌ترین شاخص و سنجش در جامعه اسلامی است و همه کارهای انسان مومن زمانی پیش می رود که معتقد به ولایت فقیه باشد.
وی با تبریک هفته دولت بیان کرد: هفته دولت بهترین فرصت برای تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی است.
امام جمعه خمین اظهار داشت: هفته دولت یادآور شهادت 2 دولتمرد بزرگ شهیدان رجایی و باهنر است که به دست منافقین کوردل در راه کشور شهید شدند.
حجت الاسلام حسینی پور گفت: دولتمردان خدمات ارزشمندی را انجام دادند و کشور را به رشد و پیشرفت در همه عرصه های مختلف رساندند و همه باید به کمک دولت بیایند تا کارهای زمین مانده زودتر انجام شود.
وی افزود: دولتمردان باید با حرکت جهادی و همراهی همه ظرفیت های داخلی حرکت موتور اجرایی را در کشور تندتر کنند.
امام جمعه خمین در بخش دیگری از سخنانش به اقتدار نظام در سایه بصیرت، پشتیبانی از ولایت فقیه و ولایت پذیری اشاره کرد و گفت: دشمنان در پی آن هستند تا با به راه انداختن جنگ روانی در امور اختلال ایجاد کنند .
حجت الاسلام حسینی پور یادآور شد: شمنان می کوشند ایران اسلامی نظیر کشور روسیه از هم بپاشد اما با همت دولتمردان و حمایت مردم از دولت، حفظ انسجام و یکدلی این بار نیز دشمنان ناامید خواهند شد.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در 33 نقطه شهری استان مرکزی اقامه می شود.
6539 /7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.