به گزارش ایرنا، مردم ولایتمدار و مومن استان مرکزی با حضور در مساجد، تکایا، حسینیه ها و آستان مقدس امامزادگان شاخص استان به قرائت این دعای روح بخش عرفه پرداختند.
در آیین معنوی روز عرفه مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و واعظان، دعای عرفه را در فضایی آکنده از معنویت قرائت و حاضران نیز با چشم های اشک آلود، آن دعای عرفانی را زمزمه کردند.
اقشار مختلف مردم مومن و ولایت مدار استان مرکزی، مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان و آزادگان و روحانیون در این آیین معنوی حضور داشتند.
به گزارش خبرنگاران ایرنا از اراک استقبال از آیین دعای روز عرفه در مسجد حاج آقاصابر، الزهرا(س)، مصلی بیت المقدس، مسجد آقاضیاالدین و آستان مقدس امامزاده عابد مشهد میقان اراک در حدی بود که به دلیل کثرت جمعیت خیابان های منتهی به میدان شهدای اراک از ساعت 14 مسدود شده بود.
همچنین با توجه به اینکه امروز(نهم ذی الحجه) سالروز شهادت مسلم ابن عقیل نیز هست مداحان و شبیه خوانان استان نیز در تکایای شهرستان تفرش، فراهان و اراک برای سفیر امام حسین(ع) به سوگ نشستند.
دعای عرفه که منتسب به امام حسین (ع) در صحرای عرفات است همه ساله همزمان با این روز معنوی قرائت می شود.
امام حسین (ع) در روز عرفه سال 60 هجری قمری پس از قرائت دعای عرفه با نیمه تمام گذاشتن حج و تبدیل آن به عمره مفرده به سمت کوفه حرکت کردند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.