به گزارش ایرنا، «سعید نادری» با هشت رای موافق به عنوان نائب رئیس، «فرزانه رحمتی» با هفت رای موافق به عنوان دبیر و «ایرج رضایی» با هشت رای موافق به عنوان خزانه دار شورای اسلامی کلانشهر اراک برای دومین سال از فعالیت شورای پنجم اسلامی کلانشهر اراک انتخاب شدند.
«ایرج رضایی» از 11 رای ماخوذه با 9 رای موافق به عنوان رئیس برنامه و بودجه، «مرتضی سورانه» با 10 رای موافق به عنوان رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، «طوفان محمدی» با هشت رای موافق به عنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری، «محمد حسین فدایی» با هشت رای موافق به عنوان رئیس کمیسیون عمران و «پیمان رشیدی» با هشت رای موافق به عنوان رئیس کمیسیون نظارت شورای اسلامی کلانشهر اراک انتخاب شدند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک در سخنرانی پیش از نطق صحن علنی این شورا گفت: پرداخت به موقع حقوق کارکنان زحمتکش شهرداری اراک مسئله ساز شده است.
«طوفان محمدی» افزود: بسیاری از کارکنان شهرداری در شرایط سخت اقتصادی و به دلیل تعویق در پرداخت مطالبات با مشکلات روحی و اقتصادی شدیدی روبرو شده اند.
وی بیان کرد: حفاظت از جان و سلامتی شهروندان اراکی و پرداخت به موقع حقوق کارکنان شهرداری 2 اولویت اصلی است که باید پیش از هر موضوع دیگر به آن پرداخته شود.
محمدی اظهار داشت: اصلاح کشتارگاه اراک، بروز رسانی تجهیزات آتش نشانی و پرداخت حقوق نسبت به سایر امور عمرانی شهر در اولویت قرار گیرد.
وی تصریح کرد: حقوق برخی از افراد جامعه شهری نادیده گرفته شده و کم توانان جسمی در شهر اراک از حضور در شهر و تعامل اجتماعی محروم شده اند و این در حالی است که با وجود مصوبات و قوانین مختلف، توانجویان و معلولان نمی توانند به درستی تردد کنند.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: برخی از شهرداری های مناطق شهر اراک مجهز به مسیر ویژه نابینایان و مسیر مخصوص ویلچر نیستند، اعضای این شورا، اصحاب رسانه و مدیران شهرداری باید تلاش مضاعفی را برای پیگیری برنامه های آماده سازی شهر برای کم توانان به کار گیرند.
محمدی عنوان کرد: تهاتر املاک شهرداری با پیمانکاران طرح های عمرانی از دیگر مواردی است که انتظار است شهردار اراک پاسخ های لازم را در این خصوص ارائه دهد.
وی گفت: شهرداری باید املاک مورد تهاتر را به اسم و آدرس مشخص کند، چرا این املاک با قیمت های کارشناسی بسیار پایین تر از قیمت روز مورد تهاتر قرار گرفته است.
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: چرا در بحث تهاتر پیمانکاران خاصی از امتیاز تهاتر بهره مند شده اند و بقیه پیمانکاران شهرداری از این امر برخوردار نیستند.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی کلانشهر اراک نیزگفت: برخی موارد مطرح شده در این نشست غیر کارشناسی و بر اساس مسایل شخصی است.
«علیرضا مرادی» افزود: شورای شهر جای تسویه حساب های شخصی نیست، قراردادهای شهرداری از گذشته بوده و بر اساس تصمیم فردی شکل نمی گیرد.
شهردار اراک هم در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک گفت: تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری ناشی از مشکلات اقتصادی جامعه است.
«داود تاجران» افزود: یک روز تاخیر در پرداخت حقوق کارکنان هم قابل قبول نیست اما پولی به حساب شهرداری برای پرداخت به موقع نبوده است.
وی بیان کرد: با تلاش های فراوان حقوق کارکنان شهرداری پس از 27 روز تاخیر امروز (شنبه) پرداخت شده و تنها حقوق کارکنان مرکز باقی مانده که پرداخت آن نیز در دستور کار قرار دارد.
پیوست فرهنگی پارک بانوان، توقف هرگونه پرداخت نقدی و غیرنقدی در خصوص تملک باغی در منطقه کرهرود و واگذاری عملیات اجرای سنگ فرش کف مصلی بیت المقدس اراک به سازمان همیاری های شهرداری مهمترین مصوبات نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک بود.
کلاتشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این شهر بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.