آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز یکشنبه در حاشیه دیدار با اعضای کمیته ارزیابی نارضایتی اجتماعی استان مرکزی، افزود: پدیده ها و مسایل اجتماعی رابطه تنگاتنگی با یکدیگر دارند و بیکاری و نبود اشتغال به تعمیق و پیچیدگی آسیب های اجتماعی دامن می زند.
وی ادامه داد: نداشتن شغل بر حس مفید بودن و مسئولیت پذیری شخص اثر منفی دارد و موجب درگیری ذهنی ناشی از شرایط اقتصادی می شود که همه این موضوعات می تواند عاملی در گرایش به آسیب باشد.
امام جمعه اراک بیان کرد: مهمترین راهکار برای کنترل آسیب های اجتماعی پرورش مهارتی افراد در جامعه است و تصمیم سازان استانی باید در رشته هایی به مهارت آموزی بپردازند که نیاز جامعه بوده و به اشتغال پایدار برسد.
وی اظهار کرد: برنامه ریزی برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها نیز باید ازاولویت های برنامه ای مسئولان باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: ظرفیت های اشتغالزایی ارزشمندی در روستاهای این استان وجود دارد که در صورت حمایت مسئولان، می تواند گره گشای معضل بیکاری باشد.
وی افزود: ایجاد اشتغال در روستاها نیازمند ایده پردازی کارشناسانه است و باید ظرفیت و توانمندی روستاها را با دید عمیق بهره گرفت.
آیت الله دری نجف آبادی با بیان اینکه ایجاد اشتغال خواسته آحاد جامعه از مسئولان است، تاکید کرد: ظرفیت های اعتباری استان باید در راستای جلب رضایت عموم مردم به کار گرفته شود و ایجاد اشتغال باید سرآمد همه برنامه ها باشد.
وی افزود: دشمنان نظام اسلامی با هجمه های فرهنگی و بزرگنمایی مشکلات کشور در صدد ایجاد شکاف بین مردم و مسئولان هستند که خنثی سازی توطئه های دشمنان نیازمند عزم جدی مسئولان و مردم دارد.
امام جمعه اراک تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی، مدیران، مسئولان و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی باید در راستای حل مشکلات مردم حرکت کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در سخنانی گفت: کمیته ارزیابی نارضایتی اجتماعی با هدف عوامل گسترش و چگونگی کنترل انواع آسیب ها و جلب رضایت مردم تشکیل شده و تمامی مسائل اجتماعی از سوی اعضای این کمیته مورد بررسی قرار می گیرد.
«فتح الله حقیقی» بیان کرد: ارتباط اعضای این کمیته با ائمه جمعه در راستای بهره گیری از موازین اسلامی و سیره اهل بیت(ع) نیز در این کمیته دیده شده که هم اکنون این ارتباط به خصوص بین فرمانداران و ائمه جمعه شکل گرفته است.
وی ادامه داد: دشمنان نظام اسلامی امنیت ملت ایران را نشانه گرفته اند که خنثی سازی توطئه های دشمنان نیازمند تقویت وحدت ملی و توجه به لایه های مختلف جامعه است.
استان مرکزی 12 شهرستان، 33 شهر، 792 روستای دارای دهیاری و یک میلیون 440 هزار نفر جمعیت دارد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.