به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز چهارشنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی در محل دفتر نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: صنایع نقاط مختلف کشور و به خصوص استان مرکزی باید شماری از نیروی متخصص خود را هر چند برای مدتی کوتاه به دانشگاه های صنعتی اعزام کرده و دانشگاه نیز با گزینش و تربیت نخبگان زمینه ورود نیروی کار متخصص و کارآمد را به بازار کار فراهم کند.
وی ادامه داد: سرفصل های درسی نیز باید از روش های تئوری به سمت شیوه های عملی و کارگاهی تغییر کند چرا که انتقال دوره آموزش به کارگاه ها و شرکت های تولیدی موجب می شود که علم آموز با تجربه عملی در جریان تولید به کارآفرینی دست یابد.
امام جمعه اراک اظهار داشت: تربیت دانش آموختگان دانشگاهی بر اساس نیازهای روز جامعه و صنایع، انتقال دستاوردهای دانشگاهی به صنایع و بهره گیری از ظرفیت صنایع در راستای تحقیق و پژوهش در واحدهای علمی، کلید پیشرفت کشور است.
وی افزود: دانشگاه های استان مرکزی از ظرفیت های علمی و انسانی مطلوبی برخوردار هستند که باید ظرفیت های موجود برای رشد و توسعه استان به خدمت گرفته شود.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: بسیاری از صنایع این استان از قبیل هپکو و آونگان به دلیل نبود راهبردها و برنامه های روشن با تعطیلی و رکود مواجه شدند در صورتی که ارتباط این صنایع با واحدهای علمی و دانشگاهی می توانست ضمن به روزرسانی تجهیزات و عوامل تولید، زمینه ایجاد فرصت های شغلی جدیدی را نیز در استان فراهم کند.
بیش از10 هزار دانشجو در 23 واحد دانشگاهی جامع علمی و کاربردی در نقاط مختلف استان مرکزی تحصیل می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.