به گزارش ایرنا، سید علی آقازاده روز سه شنبه در نشست هماهنگی و پشتیبانی اردوهای جهادی استان مرکزی در اراک افزود: برگزاری این اردوها تاکنون خدمات شایسته ای در این استان داشته و در سال جاری 280 گروه به روستاهای محروم اعزام می شوند.
وی بیان کرد: فعالیت اردوهای جهادی در مناطق محروم نمونه بارزی از اقتصاد مقاومتی است و دستگاه های اجرایی و فرمانداران این استان باید همه توان و همکاری خود را برای اجرای هر چه بهتر برگزاری این برنامه به کار گیرند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی نیز در سخنانی گفت: دولت نگاه ویژه ای به محرومیت زدایی و توسعه و آبادانی در روستاها دارد.
مهدی زندیه وکیلی افزود: طرح اردوی جهادی یکی از طرح های موفق سپاه در راستای محرومیت زدایی در جامعه است که تاکنون موفقیت های چشمگیری به همراه داشته است.
وی عنوان کرد: مقرر شده در سال جاری 280 گروه در قالب اردوهای جهادی به مناطق مختلف استان مرکزی اعزام شوند که این مهم ظرفیت مناسبی برای محرومیت زدایی در نقاط کم برخوردار است.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی ادامه داد: الگوی اردوهای جهادی در این استان نظامند است و تمام فعالیت ها به صورت تخصصی و با هماهنگی دستگاه های اجرایی انجام می شود.
زندیه وکیلی بیان کرد:پارسال 715 اشتغال در قالب اجرای اردوهای جهادی در این استان در 13 عرصه مختلف ایجاد شد که 643 فرصت شغلی آن در روستاها بوده است.
وی گفت: اردوهای جهادی علاوه بر محرومیت زدایی و توسعه مناطق کم برخوردار در انسجام بخشی مباحث فرهنگی این مناطق نیز نقش موثری دارد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، اردوهای جهادی برکاتی دارد که نباید از آن غافل شد.
سردار محسن کریمی افزود: بحث های تربیتی و ترویج روحیه جهادی از مهمترین مزیت های این اردوها است.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: اردوهای جهادی مشارکت مناسبی برای دستگاه های دولتی است و تاکنون خدمات گسترده ای به جامعه در قالب این اردوها ارائه شده است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی هم در ادامه این نشست گفت: ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق محروم، افزایش آگاهی مردم محروم از طریق آموزش های مورد نیاز و بهره مندی مناطق کمتر توسعه یافته از مهمترین اهداف برنامه های فرهنگی در سپاه روح الله این استان است.
سرهنگ علی فراهانی افزود: 30 هکتار غرس نهال در استان خوزستان در راستای مبارزه با ریزگردها و آلودگی هوا، اجرای طرح بیابان زدایی به روش بادشکن غیرزنده توسط نی به میزان 70 هکتار در منطقه کویر میقان، غرس 14 هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر، لایروبی نهرها و قنوات، آبیاری قطره ای، مبارزه با آفات، بوته کاری، کاشت گل محمدی و زعفران، از مهمترین فعالیت های سازمان بسیج سازندگی این استان بوده است.
وی بیان کرد: تشکیل قرارگاه خدمات رسانی سردار شهید عبدالله خسروی در منطقه زلزله زده غرب کشور و ارائه خدمات مورد نیاز امداد و نجات، توزیع موادغذایی، پوشاک، اسکان اضطراری و موقت در هفت روستا در منطقه دشت ذهاب و کسب رتبه اول خدمات رسانی در بین قرارگاه های استانی از دیگر توفیقات در این مدت است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی ادامه داد: 27 واحد مسکونی برای مددجویان تحت پوشش بهزیستی مناطق زلزله زده سرپل ذهاب با پیشرفت 51 درصد در حال اجرا است.
وی بیان کرد: سازمان بسیج سازندگی استان مرکزی از ابتدای سال 96 تاکنون 38 دوره آموزشی با موضوع اشتغال و کارآفرینی برای چهار هزار و 730 نفر و 46 کارگاه آموزشی با موضوع روشنگری و شناخت آسیب های اجتماعی و ترویج سبک زندگی اسلامی برای سه هزار و 900 نفر برگزار کرده است.
مسئول بسیج سازندگی استان مرکزی افزود: ساخت 11 واحد مسکونی 70 تا 85 متر مربع برای محرومان با کمک کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی، خیران و گروه های جهادی با هزینه ای بالغ بر پنج میلیارد و 500 میلیون ریال، تعمیر و مرمت 25 طرح کوچک و زود بازده از دیگر فعالیت های سازمان بسیج سازندگی است.
پارسال 184 گروه جهادی دارای شناسنامه به مناطق محروم استان مرکزی اعزام شد که این تعداد در سال جاری به 280 گروه افزایش یافته است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.