سمیه ناصری‌ زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 74 پرونده درخواست طلاق توافقی معادل 65 درصد در بهار امسال به جدایی رسید.
وی گفت: همسرانی که قصد متارکه دارند در مرحله قطعی شدن طلاق به اورژانس اجتماعی ارجاع می شوند که در این مرحله زوج ها همه اقدامات قانونی مانند پرداخت مهریه و حضانت فرزند را انجام داده و ارائه مشاوره تاثیر زیادی در سازش آنان ندارد.
کارشناس مرکز اوژانس اجتماعی خمین اعتیاد را عامل محوری در طلاق خمین دانست و اظهار داشت: ساماندهی و اقدامات اثربخش در کاهش آسیب طلاق در این شهرستان ضروری است.
ناصری زاده گفت: دخالت اطرافیان از عوامل دیگر طلاق در خمین است چراکه بیشتر زوج ها در مهارت‌ زندگی، همسرداری و مسئولیت پذیری ضعف دارند.
وی با بیان اینکه بیشتر طلاق های خمین در پنج تا 10 سال اول زندگی مشترک اتفاق می افتد، افزود: زوج هایی که درسنین 25 تا 35 سال هستند بیشترین مراجعه کنندگان برای طلاق را در این شهرستان شامل می شوند.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین تصریح کرد: بیکاری، مشکلات معیشتی و ازدواج در سن پایین مهمترین علل طلاق در این سنین است.
ناصری زاده، راهکار حل معضل طلاق را آموزش دانست و ادامه داد: در مراکز بهداشت 10 روستا نشست آموزش مهارت‌های زندگی و به ویژه کنترل خشم برگزار شده است.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین تصریح کرد: فعالیت مرکز اوژانس اجتماعی شامل خط تلفن 123، سیار اجتماعی، مداخله در بحران و کاهش طلاق می‌شود.
ناصری زاده ادامه داد: از ابتدای امسال 400 تماس با این مرکز گرفته شده که موضوع 130 تماس اختلافات خانوادگی بوده است.
وی اظهارداشت: درخواست مشاوره در زمینه های فرزند پروری، مشکلات فردی، کودک آزاری و همسر آزاری از پرتعدادترین تماس ها با این خط است.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمین افزود: تماس گیرندگانی که نیاز به مشاوره حضوری داشته باشند به مرکز مشاوره اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند.
ناصری زاده با اشاره به اینکه مددکاری و مشاوره از مهمترین خدمات بخش مداخله در بحران مرکز اوژانس اجتماعی است گفت: برای زنان بدسرپرستی که همسر معتاد، متواری و یا زندانی دارند و موارد کودک آزاری در این مرکز پرونده تشکیل می شود.
وی ادامه داد: 45 پرونده امسال در اورژانس اجتماعی خمین تشکیل شده که در این راستا خدمات کمک مالی موردی، اعطای سبد کالا، مشاوره، معرفی به مراکز ترک اعتیاد به صورت رایگان در حمایت از خانواده ها انجام شده است.
کارشناس مرکز اورژانس اجتماعی خمینتاکید کرد: سه زن سرپرست خانوار خمین پارسال تسهیلات راه اندازی مشاغل خانگی دریافت کردند.
ناصری زاده گفت: زنان بدسرپرست برای دریافت تسهیلات اشتغال با مشکل ضمانت برای بانک عامل مواجه هستند.
وی افزود: بیشترین مددجویان مرکز اورژانس اجتماعی را خانواده های غیربومی و ساکن حاشیه های شهرتشکیل می دهند.
هفت هزار نفر در شهرستان خمین زیر پوشش نهاد حمایتی و خدماتی بهزیستی قرار دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.