به گزارش ایرنا، سیدعلی آقازاده روز یکشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در اراک، افزود: همه تلاش باید برای برخورد با متخلفان اقتصادی و کاهش فشار بر کسبه و بازاریان به کار گرفته شود.
وی بیان کرد: ستاد تنظیم بازار استان مرکزی باید در 24 ساعت آینده لیستی از کالاهای وارداتی و تولیدی با ارز دولتی 42 هزار ریال را تهیه و اعلام کند و بحث نظارت بر ارز دولتی در استان با حساسیت و جدیت پیش رود.
آقازاده اظهار داشت: ایران در تامین بخشی از خوراک دام و طیور با مشکلاتی همراه بود که اقلام مذکور خریداری شد و در مراحل انتقال به سوی بنادر ایران است.
وی تاکید کرد: مدیران و مسئولان باید از منافع مردم حمایت کنند و بر بازار به صورت لحظه ای نظارت داشته باشند.
استاندار مرکزی در بخش دیگری از سخنانش بر پیگیری مطالبات کامیون داران در استان تاکید کرد.
آقازاده ادامه داد: جهاد کشاورزی استان مرکزی مکلف است که تا 2 هفته آینده نیازهای مردادماه در خصوص نهادهای دام، طیور و کشاورزی را تهیه و در انبارها ذخیره سازی کند.
وی بیان کرد: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی باید برنامه ریزی برای برگزاری نشست ویژه رسیدگی به مسائل و مشکلات کامیون داران این استان را در اولویت قرار دهد.
استاندار مرکزی گفت: بیشتر مشکلات کامیون داران تامین لاستیک و باتری خودرو است، در شهرستان های اراک، ساوه و خمین نمایندگی های عرضه لاستیک های وارداتی وجود دارد که لیست این نمایندگی ها باید تهیه شود و نظارت و کنترل بر قیمت لاستیک های وارداتی در این استان امری ضروری است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی در این نشست گفت: شناسایی مشکلات اقتصادی و پیچیدن بهنگام نسخه های درمانی برای ترمیم مشکلات در راس امور استان قرار دارد.
سعید فرخی افزود: بسیاری از مشکلات اقتصادی به دلیل نبود نظارت صحیح بر بازار رخ داده و انتظار است مسئولان با حساسیت ویژه ای نظارت بر بازار را دنبال کنند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور استانداران مسئولیت راهبری ستاد تنظیم بازار هر استان را برعهده دارند و روسای سازمان صنعت، معدن و تجارت به عنوان دبیر این ستاد روند امور را پی می گیرند.
محمدرضا حاجی پور افزود: 76 قلم کالای مورد نیاز مردم استان مرکزی روزانه بررسی و رصد و گزارش آن به سازمان حمایت از مصرف کننده ارسال می شود.
وی توضیح داد: در 2 هفته گذشته بیشتر قیمت ها در این استان با ثبات همراه بوده است.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: قیمت تخم مرغ در 2 هفته گذشته چهار درصد کاهش یافته اما ، نرخ عرضه تیرآهن 14 و 16 پنج درصد، چای دوغزال 13 درصد، چای احمد چهار درصد، خرما 6 درصد، سبوس گندم سه درصد و گوشت مرغ تازه هشت درصد افزایش داشته است.
حاجی پور ادامه داد: توزیع گوشت یارانه ای در دستور کار قرار دارد و امسال 174 میلیون دلار واردات گوشت گرم و منجمد قرمز از کشورهای برزیل، استرالیا، امارات و گرجستان انجام شده است.
وی اظهار داشت: امسال 435 میلیون دلار واردات ذرت دامی از سوئیس، سنگاپور، برزیل، انگلستان، اسپانیا و هلند، 375 میلیون دلار برنج از هند، پاکستان و امارات، 170 میلیون دلار روغن خوراکی از هلند و روسیه، 107 میلیون دلار کنجاله سویا از انگلستان، سوئیس، هند و اروگوئه و 55 میلیون دلار لاستیک از چین، کره، امارات و اسپانیا صورت گرفته است.
در نشست ستاد تنظیم بازار استان مرکزی در خصوص مسائل و مشکلات حاکم بر بازار بحث و تبادل نظر شد و مقرر شد این ستاد هر هفته برای بررسی وضعیت بازار تشکیل نشست دهد.
60 هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت اقتصادی دارند.
استان مرکزی با 12 شهرستان دارای بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.