به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی در فرهنگسرای شهر اراک، افزود: مدرسه سازی کانون مهم انسان سازی است و حرکت های خداپسندانه در راستای ایجاد فضاهای آموزشی باید در کشور و استان مرکزی مستمر باشد.
امام جمعه اراک ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران قله های پیشرفت را یکی پس از دیگری فتح می کند و محوریت این مسیر وجود انسان های آگاه و دانا است.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: خیران استان مرکزی نه تنها در مدرسه سازی بلکه در امور بهداشت و درمان نیز گام های بلندی برداشته اند که این اقدامات جای تقدیر دارد.
وی اظهار داشت: بیمارستان آیت الله خوانساری اراک به عنوان یک ضرورت برای درمان بیماران سرطانی در استان های غربی کشور است که بخش عمده ای از این مکان توسط خیران ایجاد شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این آیین گفت: مدرسه کانون اشاعه اندیشه و دانایی است و کشانی که در توسعه این اماکن مشارکت می کنند در بلوغ و توسعه کشور خود بهترین خدمت را داشته اند.
علی اکبر کریمی افزود: افرادی که در ساختن مدرسه سازی به عنوان بنای مقدس فعالیت دارند اجر زیادی نزد خداوند دارند و باید قدر جایگاه خود را بدانند.
وی بیان کرد: انجام امور خیر توفیق الهی است که خداوند نصیب هر فردی نمی کند و بسیاری ثروتمندان جامعه حاضر نیستند ذره ای از نعمت های خدادادی که در اختیارشان است را در مسیر خیر هزینه کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مجمع نمایندگان استان مرکزی تلاش های زیادی در حمایت از آموزش و پرورش، فرهنگیان و جذب اعتبارات در این بخش داشته اند.
کریمی گفت: محتوا پروری در تربیت علمی و انسانی در مدارس در دست فرهنگیان است و توجه به نیازهای این قشر از اهیمت ویژه ای برخوردار است.
وی بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته قول مساعد برای ساخت 6 مدرسه از محل ستاد اجرایی فرمان امام راحل برای شهرستان های اراک، کمیجان و خنداب گرفته شده است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی نیز در این آیین گفت: خیران این استان تاکنون 580 فضای آموزشی در قالب 2 هزار و 700 کلاس درس را ایجاد کرده اند.
محمد صادق قائمی افزود: 52 طرح مدرسه سازی در سال جاری با همت خیران این استان در قالب 383 کلاس درس در دست پیگیری است که زیربنای این فضاهای آموزشی به ارزش 580 میلیارد ریال، 55 هزار متر مربع است.
وی گفت: 45 طرح بزرگ مدرسه سازی نیز برای مهر امسال در استان مرکزی پیش بینی شده است که 23 طرح آن با مشارکت خیران است.
مدیرکل نوسازی مدارس استان مرکزی اضافه کرد: خیران این استان در جشنواره مدرسه سازی پارسال 420 میلیارد ریال تعهد کردند که 50 درصد اعتبارات این تعهدات محقق شده است.
قائمی اظهار داشت: ایمن سازی مدارس و تبدیل واحدهای آموزشی 2 نوبته به یک نوبته در این استان نیازمند ایجاد 200 مرکز آموزشی جدید است.
در این جشنواره ابراهیم حسینجانی یکی از خیران استان مرکزی ملک شخصی خود به همراه وسایل به ارزش 500 میلیارد ریال را به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این استان اهدا کرد.
هزار و 700 خیر مدرسه ساز در استان مرکزی وجود دارد.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.