سعید فرخی روز دوشنبه در ششمین نشست منتخب کارگروه اشتغال روستایی استان مرکزی، افزود: میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای طرح های اشتغال روستایی بیش از 2 هزار و 100 میلیارد ریال است که در صورت اجرایی شدن بیش از سه هزار و 356 فرصت شغلی به دنبال دارد.
وی ادامه داد: تسهیلات اشتغال روستایی در 2 بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش پرداخت می شود که نرخ بهره تسهیلات سرمایه ثابت 6 درصد و تسهیلات سرمایه در گردش نیز با نرخ بهره 10 درصد به متقاضیان پرداخت می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: 539 طرح از مجموعه این طرح ها با تسهیلات هزار و 750 میلیارد ریال در بانک های عامل در دست بررسی است و بقیه نیز به دلیل کمبود مدارک و برای بررسی های مجدد به کمیته روستایی ارجاع داده شد.
وی اضافه کرد: 195 طرح ارائه شده به بانک های عامل با رقم 340 میلیارد ریال مصوب شده است که از این میزان 86 طرح با تسهیلات 77 میلیارد ریال منجر به عقد قرارداد شده و 186 فرصت شغلی به دنبال دارد.
فرخی اظهار داشت: از 86 طرح منعقد شده 78 طرح با رقم 67 میلیارد و 500 میلیون ریال برای ایجاد 167 فرصت شغلی پرداخت شده است.
وی گفت: بانک های عامل وظیفه دارند نسبت به بررسی طرح های اشتغالزایی روستایی و پرداخت تسهیلات اهتمام بیشتری داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: راه اندازی واحدهای تولیدی به خصوص توسعه صنایع تبدیلی در روستاها و با مدیریت منطقی و کارشناسی از سوی مسئولان مربوطه بستر ساز اشتغال پایدار و عاملی موثر در جلوگیری از مهاجرات بی رویه به شهرها است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: حمایت از اشتغال خرد روستایی نه تنها ارتقای شرایط اقتصادی و معیشتی روستاییان را به دنبال دارد بلکه می تواند گامی اساسی در راستای مهاجرت معکوس باشد.
792 روستا از هزار و 210 روستای دارای سکنه در استان مرکزی دارای دهیاری است و از طرح های توسعه و خدمات عمرانی و رفاهی برخوردار هستند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.