به گزارش ایرنا، سیدمهدی مقدسی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری اراک، افزود: آمریکا در موضوع برجام ثابت کرد قابل اعتماد نیست و این بی اعتمادی در طول چند سال استمرار داشته است.
وی اظهار کرد: این مهم در تاریخ ثبت خواهد شد که ملت بزرگوار ایران و مسئولان این کشور به دنبال صلح، امنیت، آرامش و ایجاد روابط بین المللی منطقی هستند اما آمریکا به دنبال دشمنی و نگاه استعماری است.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: ایران اسلامی با دیپلماسی منطقی، تدبیر و عقلانیت به دنبال احقاق حق ملت در مقوله برجام است و از آن کوتاه نمی آید.
مقدسی بیان کرد: مسائل اقتصادی کشور را نباید به مقوله برجام گره زند بلکه با اتکا به ظرفیت های داخلی از موانع پیش رو با کمترین آسیب باید از آن گذر کرد.
وی اظهار کرد: موضوع برجام به معطلی برنامه های راهبری و تعطیل شدن فعالیت های اقتصادی کشور منجر نمی شود و همه باید دست به دست هم دهیم تا آسیب پذیری به حداقل برسد.
نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: مبنا اقتصاد کشور باید روی 23 بند اقتصاد مقاومتی قرار گیرد و در این خصوص در کمیسیون صنایع و برخی کمیسیون ها نشست های متعددی برگزار شده است.
مقدسی افزود: برای برون رفت از شرایط کنونی نیاز است اصلاح قوانین صورت گیرد و شرایط پرداخت تسهیلات برای صاحبان صنایع آسانتر فراهم شود.
وی اظهار کرد: ضروری است نگاه نفتی از بخش های کشور گرفته شود و با اعتماد به توانمندی داخلی نظیر معادن به ایجاد اشتغالزایی و کسب درآمد ارزی کمک کرد.
مقدسی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از جذب ناقص تسهیلات اشتغال روستایی در استان گفت: برخی مدیران استان انگیزه لازم برای کار ندارد و اید بر عملکرد آنان ارزیابی صورت بگیرد.
وی بیان کرد: منابع مالی مناسبی برای اشتغال روستایی در استان پیش بینی شده اما با وجود پذیرش طرح تولیدی و معرفی به بانک ها موانعی برای متقاضیان در پرداخت به وجود آمده است.
وی اظهار کرد: عملکرد استان مرکزی با وجود ظرفیت های بالا نباید در دریافت تسهیلات اشتغال روستایی ضعیف باشد.
وی در ادامه با تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: در سوم خرداد عده ای از رزمندگان و جوانان رشید این سرزمین موفق شدند با دست خالی و با امید با امداد الهی در برابر ارتش بعث عراق مقاومت کنند و به پیروزی برسند.
فرماندار اراک نیز در این نشست با تبریک سالروز آزادی خرمشهر گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس همه طیف های ایران اسلامی در لباس ارتش، بسیج و نیروهای انقلابی در مقابل رژیم بعث عراق ایستادند و مقاومت آنان منجر به آزادی خرمشهر شد.
حسین بختیاری افزود: مقاومت جوانمردانه ملت صبور ایران در دفاع مقدس منجر شد تا حتی یک وجب از خاک ایران اسلامی در دست دشمن باقی نماند.
وی اظهار کرد: جایگاهی که هریک از مدیران در جمهوری اسلامی دارند نتیجه از خود گذشتگی و ایستادگی رزمندگان، خانواده معظم شهدا و ایثارگران است بنابراین وظیفه هریک از مدیران سنگین و انجام مسولیت دشوار است.
در این نشست یکی از رزمندگان دفاع مقدس ابعاد عملیات بیت المقدس در آزادی خرمشهر را برای اعضای شورای اداری اراک تشریح کرد.
همچنین روسای جدید بخشداری مرکزی، جهاد کشاورزی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان اراک در این نشست معرفی شدند.
رئیس جمهوری آمریکا روز 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج کشورش را از توافق هسته ای 1+5 با ایران اعلام کرد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.