به گزارش ایرنا،‌ نبی الله شاه محمدی روز چهارشنبه در نشست شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان ساوه، افزود: این تصمیم در راستای اجرای ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر اخذ شده و به منظور اجرای سریع آن باید از تمامی ظرفیت بهره گیری شود و منابعی نیز از محل اعتبارات استانی به این مهم اختصاص یافته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی ادامه داد: ساوه و زرندیه با مجموع 400 هزار نفر جمعیت و نیز موقعیت حساس جغرافیایی نیازمند تقویت برنامه های پیشگیرانه و مداخله در آسیب اعتیاد است.
وی با یادآوری لزوم اجرای ماده 42 قانون مبارزه با مواد مخدر،‌ گفت: محکومان مواد مخدر شهرستان ساوه اکنون در اراک نگهداری می شوند اما بر اساس ماده یاد شده لازم است باید از سایر زندانیان تفکیک شوند و باید با مطالعات همه جانبه و همراهی سازمان زندان ها و سایر دستگاه های متولی، مرکزی برای نگهداری این محکومان در ساوه ایجاد شود.
شاه محمدی گفت: برنامه های ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور بر اجرای مواد مندرج در برنامه ششم توسعه استوار است و می طلبد در فرصت باقی برنامه چشم انداز توسعه به میزان 25 درصد از آسیب اعتیاد مهار شود و با برنامه های هدفمند و کارآمد پیشگیرانه و مداخله گر نیز هر سال پنج درصد از میزان اعتیاد کم شود.
وی از همه دستگاه های عضو ستاد مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی درخواست کرد: فعالانه و خلاقانه و با ارائه طرح های قابل اجرا به کاهش اعتیاد در جامعه کمک کنند.
معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه نیز در این نشست گفت: برخی از مراکز ترک اعتیاد در این شهرستان با نواقصی نظیر نداشتن مجوز،‌ پزشک عمومی یا صادر نشدن پروانه فعالیت مواجه هستند که باید هرچه سریعتر رفع شود.
محمد بهاروند اظهار کرد: نبود مرکزی برای سپری شدن دوران حبس محکومان مواد مخدر در ساوه مشکلاتی برای خانواده های آنان به خصوص در زمینه تردد به اراک ایجاد کرده است.
وی ادامه داد: پیگیری انتقال محکومان مواد مخدر ساوه و ایجاد زیرساخت های لازم آن از طریق مسئولان استانی و کشوری در دست انجام است و امید است در این خصوص تصمیم گیری موثری صورت بگیرد.
بهاروند در مورد معتادان متجاهر نیز‌ گفت: جمع آوری این دسته از معتادان در تمامی مناطق شهری ضروری است زیرا تردد و حضور آنان در جامعه باعث ایجاد آلودگی های بیشتر و آسیب به خانواده ها می شود.
شهردار ساوه نیز در این نشست گفت: شهرداری طبق قانون وظیفه‌ جمع آوری متکدیان و افراد بی خانمان را برعهده دارد که این مهم در ساوه اجرا می شود.
سید مهدی حسینی اظهار کرد: با توجه به محدودیت اعتبارات شهرداری مالی تاکنون امکان ایجاد مرکزی برای ساماندهی و نگهداری معتادان متجاهر نبوده است با این حال به شرط بررسی و مطالعه کارشناسی با همراهی سایر دستگاه های اجرایی شهرداری نیز در این طرح مشارکت می کند.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر که حدود 70 هزار نفر از آن را جمعیت جوان تشکیل می دهد،‌ دومین کانون جمعیتی استان مرکزی است. ‌
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.