علی‌اصغر زارعی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با کشت این محصولات 422 شغل به صورت مستقیم در حوزه کشاورزی استان مرکزی ایجاد شده است.
وی ادامه داد: 533 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی سال گذشته به کشت گل محمدی اختصاص یافت که با توجه به کاهش بارندگی ها و توسعه کشت های کم آب بر، امسال 100 هکتار به سطح این اراضی افزوده شده است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی یاد آور شد: پارسال یک هزار و 100 تن گل محمدی از اراضی کشاورزی استان برداشت شد و پیش بینی می شود امسال برداشت این محصولات از اراضی استان 20 درصد افزایش یابد.
زارعی گفت: استان مرکزی با این میزان سطح زیر کشت گل محمدی رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.
وی افزود: ترویج کشت گل محمدی در استان مرکزی علاوه بر کاهش آب کشاورزی زمینه فعالیت واحدهای گلابگیری، اسانس گیری و ایجاد اشتغال در حوزه فرآوری این محصول را به همراه داشته است.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ادامه داد: کشت زعفران و گیاهان دارویی در استان به دلیل کم آب بر بودن به عنوان کشت های جایگزین در دستور کار سازمان جهاد کشاورزی قرار دارد.
استان مرکزی با وجود صنعتی بودن جز 10 استان نخست کشور در بخش کشاورزی است.
670 هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد و یک و 2 دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می شود.
استان مرکزی با تولید حدود 54 هزار تن گوشت سفید، 53 هزار تن تولید گوشت قرمز، 320 هزار تن شیر، حدود 41 هزار تن تولید تخم مرغ از جایگاه ویژه ای در بخش کشاورزی و دامداری در کشور برخوردار است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.