به گزارش ایرنا، پاسدار محمدرضا رضایی روز سه شنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک، افزود: برگزاری همایش عقیدتی سیاسی، نشست های بصیرتی و روشنگری با موضوع تقویت بنیه اعتقادی و باورهای دینی هادیان عقیدتی، برپایی نمایشگاه کتاب از آثار شهید مطهری، و برگزاری مسابقات از مهمترین برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته عقیدتی سیاسی سپاه است.
وی ادامه داد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک، دیدار با خانواده های معظم شهدا، غبار روبی و عطرافشانی قبور مطهر شهدا، نواختن زنگ سپاس معلم، برگزاری صبحگاه مشترک دانش آموزی، نشست حلقه های صالحین با موضوع تبیین آثار و اندیشه های شهید مطهری و تجلیل از فعالان عقیدتی و معلمان بسیجی از دیگر برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته عقیدتی سیاسی است.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: هر یک از روزهای هفته عقیدتی سیاسی با یک عنوان نامگذاری شده است و 12 اردیبهشت با عنوان شهید مطهری و ولایتمداری، 13 اردیبشهت شهید مطهری و تربیت اسلامی، 14 اردیبهشت شهید مطهری و سلوک معنوی، 15 اردیبهشت شهید مطهری و کار و تلاش، 16 اردیبهشت شهید مطهری و جوان گرایی، 17 اردیبهشت شهید مطهری و کرامات اخلاقی و 18 اردیبهشت با عنوان شهید مطهری و میهن پرستی نام گرفته است.
وی، عنوان اصلی هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج را شهید مطهری نماد هویت اسلامی و ایرانی عنوان کرد و گفت: هفته عقیدتی سیاسی، فرصتی مناسب برای شناخت و آشنایی کامل با اندیشه های این شهید والامقام است.
پاسدار رضایی بیان کرد: بیش از 150 عنوان برنامه از سوی سپاه ناحیه اراک در هفته کارگر با هدف حمایت از کالای ایرانی در نقاط مختلف این شهرستان برگزار شد.
وی اضافه کرد: برگزاری نشست های تخصصی با مدیران صنایع شهرستان، بازدید از شهرک ها و نواحی صنعتی، تجلیل از خانواده های معظم شهدای کارگر، گلباران قبور مطهر شهدا و نشست های تخصصی با اصناف از مهمترین برنامه های سپاه ناحیه اراک در هفته کارگر بود.
فرمانده سپاه ناحیه اراک بیان کرد: بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب پارسال شناسایی و ساماندهی مناطق حاشیه نشین در دستور کار این نهاد انقلابی قرار گرفت که بر این اساس پنج محله حاشیه نشین و کم برخوردار اراک شناسایی و بیش از 10 میلیارد ریال اعتبار از سوی قرار گاه خاتم الانبیا(ص) برای ساماندهی این مناطق هزینه شد.
وی افزود: شناسایی و معرفی معتادان مستعد ترک به کمپ های ترک اعتیاد و پرداخت هزینه خانواده های این مددجویان، ساخت سالن های ورزشی چند منظوره، برپایی ایستگاه های سلامت با همکاری بسیج جامعه پزشکی، توزیع 650 بسته حمایتی و راه اندازی گشت های عملیاتی بسیج مهمترین فعالیت های بسیج ناحیه اراک در مناطق حاشیه نشین این شهر در سال گذشته بود.
پاسدار رضایی اضافه کرد: بیش از هزار و 500 نفر از اعضای بسیح محلات شهرستان اراک در تعطیلات نوروز امسال از سوی سپاه ناحیه اراک در قالب اردوهای راهیان نور خانوادگی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب کشور اعزام شدند.
وی افزود: بیش از سه هزار نفر از شهروندان اراکی در تعطیلات نوروز امسال با وسیله نقلیه شخصی به مناطق عملیاتی سفر کردند که هزینه اسکان و پذیرایی این زائران نیز از سوی سپاه ناحیه اراک تامین شد.
فرمانده سپاه ناحیه اراک افزود: اعزام اردوهای راهیان نور غرب کشور نیز از اوایل اردیبهشت ماه امسال آغاز شده که تا کنون حدود هزار نفر از اقشار مختلف مردم شهرستان به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس در غرب کشور از قبیل کرمانشاه، مرصاد و ارتفاعات بازی دراز اعزام شدند.
12 تا 18 اردیبهشت ماه همزمان با سالروز شهادت معلم شهید مرتضی مطهری با عنوان هفته آموزش های عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.