به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در فضایی به وسعت یک هزار و 500 متر مربع بر پا شده و در آن 100 گونه جدید گل های زنبق اصلاح شده در رنگ های مختلف در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
رئیس پژوهشکده ملی گل و گیاهان زینتی در خصوص این نمایشگاه توضیح داد: گونه های جدید گل های زنبق حاصل دستاورد پژوهشی پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات است که به شیوه دو رگ گیری و اصلاح نژاد تولید شده اند.
محمدرضا شفیعی گفت: محققان این شهرستان بعد از پنج سال کار پژوهشی به این رقم های جدید دست یافتند.
وی ادامه داد: پرورش آسان، سازگاری با محیط، مقاومت بالا به سرما و گرما، تنوع شکل و رنگ، موجب شده تا طراحان برای فضای سبز نگاه ویژه ای به گل زنبق داشته باشند.
شفیعی خاطرنشان کرد: ترویج یافته های علمی، تجاری سازی یافته ها و افزایش سطح علمی بهره برداران برای تولید محصولات باکیفیت، متنوع و قابل رقابت در بازار داخلی و خارجی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.
نمایشگاه گل های زنبق اصلاح شده تا 15 اردیبهشت ماه برای بازدید علاقه مندان دایر است.
شهرستان محلات بزرگترین شهرستان کشور از لحاظ سطح زیر کشت و تولید گل و گیاه زینتی است.
18 درصد از سطح زیر کشت کشور، 12 درصد از تولید گل شاخه بریده، 80 درصد تولید گل های فصلی نشائی، 21 درصد از تولید درخت و درختچه های زینتی و 14 درصد از گیاهان آپارتمانی کشور در محلات تولید می شود.
تولید 350 گونه مختلف گیاهان زینتی، آپارتمانی و فضای سبز، محلات را به یکی از قطب های پرورش و تجارت گل و گیاه تبدیل کرده است.
پژوهشکده ملی تحقیقات گل و گیاهان زینتی محلات شامل بخش های اصلاح، تکثیر و پرورش، گیاه پزشکی، تحقیقات خاک و آب، بیوتکنولوژی، عرضه، نگهداری و محیط های تولید، تحقیقات اقتصادی و بازاریابی در سال 1375 راه اندازی شده است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.