محمد تقی آبایی هزاوه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمعی از کارگران این استان روز جاری (چهارشنبه) در نخستین روز از هفته کارگر که به نام کارگران، میثاق با امام و رهبری و حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است، با حضور در بیت تاریخی امام راحل در خمین با آرمان های بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران تجدید میثاق می کنند.
وی بیان کرد: دیدار کارگران نمونه استان مرکزی با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری و ارائه خدمات مشاوره رایگان به کارگران و خانواده های آنان، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و ورزشی و عیادت از کارگران بیمار بخشی از برنامه های این هفته است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی ادامه داد: دیدار کارگران با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک و دیدار با استاندار مرکزی، آیین تجلیل از زنان کارگر در شهرک های صنعتی و همایش ایمنی کار، از دیگر برنامه ها است.
آبایی هزاوه تصریح کرد: دومین روز هفته کارگر به نام کارگران، مهارت و صیانت از نیروی کار، سومین روز به نام کارگران، معنویت، نشاط و ورزش، چهارمین روز به نام زنان کارگر، مشارکت اجتماعی جوانان و عدالت شغلی، پنجمین روز به نام کارگران، شوراها و تشکل های کارگری، ششمین روز به نام کارگران بازنشسته و قوانین اجتماعی و هفتمین روز به نام کارگر نامگذاری شده است.
حدود 300 هزار کارگر بیمه شده در استان مرکزی وجود دارد.
از پنجم تا 12 اردیبهشت ماه به عنوان هفته کارگر نامگذاری شده است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.