مجید طالبی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان ارزآوری صادراتی از محل صدور 432 هزار تن سیمان خاکستری، کنسانتره سرب، نمک تصفیه شده، تیشو، عایق رطوبتی و الیاف پلی استر حاصل شده است.
وی اظهارکرد: درآمد صادراتی در این شهرستان در سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال قبل آن 10 میلیون دلار افزایش دارد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت دلیجان گفت: با اعطای بسته های تشویقی دولت برای حمایت از تولید کنندگان امسال نیز پیش بینی می شود که میزان ارزآوری صادراتی در دلیجان حدود 20 درصد افزایش داشته باشد.
طالبی اظهارکرد: ترکیه، عراق، افغانستان، چین، ایتالیا ، تاجیکستان، بلژیک، امارات متحده عربی، بلغارستان، هلند، ارمنستان، امارت، قزاقستان، کره جنوبی و ترکمنستان از جمله کشورهای هدف صادراتی کالاهای تولیدی دلیجان بوده اند.
وی بیان کرد: محصولات تولیدی این شهرستان توسط 18 واحد صنعتی صادرات محور تولید و در بازارهای بین المللی عرضه می شود.
رئیس صنعت، معدن و تجارت دلیجان اظهارکرد: 337 واحد تولیدی در چهار شهرک و ناحیه صنعتی دلیجان دارای پروانه بهره برداری است که در این واحدها هشت هزار و 500 نفر مشغول به کار هستند.
طالبی افزود: دلیجان رتبه سوم سرمایه گذاری بخش صنعتی استان مرکزی را به خود اختصاص داده و پنج درصد از مجموع سرمایه گذاری صنعتی این استان متعلق به این شهرستان است.
رئیس صنعت، معدن و تجارت دلیجان گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده و مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در خاورمیانه در رده بزرگترین مجموعه های تولیدی است.
طالبی گفت: واحدهای عایق رطوبتی مستقر در دلیجان بیش از 70 درصد نیاز کشور به این محصول را تولید می کنند.
وی بیان کرد: واحد تولیدی سیمان خاکستری این شهرستان نیز با ظرفیت اسمی سالانه یک میلیون تن فعالیت دارد.
رئیس صنعت،معدن و تجارت دلیجان افزود: واحد سرب راونج در 30 کیلومتری شمال‌شرقی دلیجان نیز کنسانتره سرب با عیار 50 درصد و کنسانتره روی با عیار 24 درصد تولید می کند.
دلیجان واقع در جنوب استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکز قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوردر این شهرستان مستقر است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.