رضا میرزایی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: برنامه های حوزه هنری استان مرکزی در هفته هنر انقلاب اسلامی در 2 بخش عمومی و تخصصی(ویژه هنرمندان) برگزار می شود.
رئیس حوزه هنری استان مرکزی اظهار کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، گشایش نمایشگاه شهری کاریکاتور با موضوع حمایت از کالای ایرانی و دیدار هنرمندان با نماینده ولی فقیه در استان مرکزی از مهمترین برنامه های این نهاد انقلابی در هفته انقلاب اسلامی استان مرکزی است.
وی بیان کرد: در این هفته همچنین اکران ویژه فیلم های سینمایی به وقت شام، بانوی ایثارگر و رونمایی و اکران فیلم مستند مریم بانو و برپایی کارگاه های آموزشی ویژه هنرمندان برگزار خواهد شد.
میرزایی افزود: با توجه به اینکه زبان هنر از قدرت تاثیرگذاری نافذی برخوردار است، هنرمندان باید از این فرصت طلایی در راستای تقویت پیوست های فرهنگی و اجتماهی، ایجاد تفاهم و همدلی و گسترش گفتمان بصیرت دینی نهایت بهره را ببرند.
وی اظهار کرد: بسیاری از رشته های مختلف هنری از قبیل خوشنویسی و تهذیب ریشه در دین مبین اسلام و سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) دارد که هنرمندان این رشته های هنری باید با خلق آثار فاخر و ماندگار ارزش های دین مبین اسلام را در جامعه ترویج داده و دین خود را ادا کنند.
هفته هنر انقلاب اسلامی از 20 فرودین همزمان با شهادت شهید مرتضی آوینی آغاز و تا 25 فروردین نیز ادامه دارد.
شهید سید مرتضی آوینی از سال 1371 با تأکید مقام معظم رهبری فعالیت خود را در جهت ساخت سری جدید روایت فتح آغاز کرد و همزمان با فعالیت گروه تفحص، تصاویر جدید روایت فتح را ضبط کرد.
سید مرتضی آوینی در بیستم فروردین 1372، در یکی از فیلمبرداری‌هایی که گروه روایت فتح در منطقه فکه داشتند، بر اثر انفجار مین به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.