علی اکبر کریمی روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خنداب افزود: استفاده از کالاهای ایرانی یکی از مهمترین راهکارهای افزایش اشتغال، صادرات، تولید ثروت و کاهش وابستگی اقتصادی و تقویت اقتدار ملی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود نبود صنایع تبدیلی و نگهداری را یکی از مشکلات شهرستان خنداب دانست و گفت: ایجاد این صنایع افزایش تنوع تولید، کاهش صادرات محصولات خام کشاورزی و افزایش بهره وری برای کشاورزان را به همراه دارد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی تصریح کرد: تولید برق آبی کشور امسال به دلیل نبود بارش، 6 هزار مگاوات کاهش می یابد.
وی ادامه داد: بارش نزولات جوی در کشور در نیم قرن اخیر بی سابقه بوده و بر اساس پیش بینی های انجام شده تولید برق آبی در کشور امسال کاهش می یابد.
کریمی افزود: نیاز است با فرهنگ سازی الگوی مصرف، زمینه کاهش مصرف آب در کشور فراهم شود.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی مدیریت جهادی را یکی از راهکارهای کاهش مصرف آب در کشور عنوان کرد و گفت: در صورت نبود مدیریت صحیح مصرف، میلیون‌ها نفر از جمعیت کشور با تنش آبی مواجه می شوند.
فرماندار شهرستان خنداب نیز در این نشست گفت: توجه به تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی راهبرد افزایش بنیه اقتصادی کشور و مقاومت در برابر تهدیدهای خارجی است.
حمید غیاثی افزود: استفاده از تولیدات داخلی آثار مثبت فراوانی از جمله ایجاد ارزش افزوده، رشد اقتصادی کشور، کاهش نرخ بیکاری، جلوگیری از افزایش تورم و تثبیت درآمد ملی را به همراه دارد.
شهرستان خنداب با جمعیت 58 هزار و 262 نفر در غرب استان مرکزی واقع شده است و با توجه به ظرفیت های خاص منطقه یکی از قطب های کشاورزی و گردشگری طبیعی استان به شمار می رود.
شهرستان خنداب در حوزه صنایع دستی چوبی معرق ، منبت، دست بافته های داری و زیراندازها، گلیم گل برجسته و فرش شهره است.
1955/3075/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.