به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان مرکزی، سیدمحمد حسینی افزود: 536 هزار و 401 نفر از این تعداد گردشگر در استان مرکزی اقامت کردند و حدود 23 هزار نفر در هتل و مسافرخانه های استان اسکان داشته اند.
وی اظهار کرد: 25 هزار نفر نیز در مراکز اقامتی وابسته به آموزش و پرورش استان مرکزی اقامت کردند و باقی گردشگران در کمپ های موقت و چادر اسکان داشتند.
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: تردد بیش از 13 میلیون و200 هزار خودرو از مبادی ارتباطی استان در نوروز 97 ثبت شده که در همسنجی با سال گذشته، هفت و هشت دهم درصد رشد داشته است.
حسینی افزود: در تعطیلات نوروزی امسال، 11 هزار و 98 نفر از موزه های استان مرکزی بازدید کردند که نسبت به سال گذشته، بیش از 50 درصد رشد داشته است.
وی اظهار کرد: 169 بازدید مشترک از مراکز اقامتی، رستوران ها و مراکز پذیرایی و بین راهی، دفاتر خدمات مسافرتی و مراکز اقامتی موقت توسط بازرسان این اداره کل انجام شد که این مهم موجب بالاتر رفتن کیفیت خدمات دهی و رضایتمندی گردشگران شد به گونه ای که در طول ایام نوروز 97 هیچ شکایتی در خصوص خدمات گردشگری استان به ثبت نرسیده است.
بیش از 2 هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که 850 اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.