حمیدرضا قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود: نفوذ سامانه کم فشار از غرب کشور، افزایش سرعت وزش باد از سمت غرب و جنوب غربی را در شهرستان های استان مرکزی به همراه داشته است و علاوه بر اراک برخی از شهرستان های دیگر استان نیز امروز شاهد پدیده وزش بادهای شدید بوده است.
وی ادامه داد: بر اثر فعالیت این سامانه علاوه بر وزش باد شدید تا اواخر وقت امروز (جمعه) نیز در برخی مناطق استان مرکزی رگبارهای پراکنده رخ می دهد و از اواخر وقت امروز به تدریج از فعالیت سامانه کاسته می شود.
وی توضیح داد: هوای اغلب مناطق استان در روز شنبه صاف تا قسمتی ابری پیش بینی شده است.
رئیس اداره هواشناسی شهرستان اراک خاطر نشان کرد: بر اساس گزارش پایگاه های هواشناسی استان بیشترین سرعت تند باد در 24 ساعت اخیر در شهر محلات با 70 کیلومتر در ساعت بوده است.
قاسمی عنوان کرد: شهرستان آشتیان با 12 درجه سانتیگراد بالای صفر خنک ترین و ساوه با بیشینه دمای 32 درجه سانتگیراد بالای صفر گرمترین شهر استان مرکزی در 24 ساعت گذشته بوده است.
هوای اراک اکنون ابری و دمای هوا 22 درجه سانتیگراد بالای صفر است.
بیشینه هوای شهرستان اراک در 24 ساعت گذشته 24 و کمینه آن 16 درجه سانتیگراد بالای صفر بوده است و هوای این کلانشهر در 24 ساعت آینده قسمتی ابری، ابری، همراه با وزش باد شدید، گرد و خاک و احتمال رگبار پراکنده پیش بینی می شود.
بیشینه هوای اراک در 24 ساعت آینده نیز 24 درجه سانتیگراد بالای صفر و کمینه آن به هشت درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.