سید مهدی مقدسی روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امدادی نوروزی هلال احمر استان مرکزی در ورودی شهر اراک در گفت و گو با ایرنا افزود: بحث حمایت از کالای ایرانی اهمیت ویژه ای در تثبیت رونق اقتصادی کشور دارد و این نامگذاری با درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب اسلامی انتخاب شده است.
وی بیان کرد: کشورهای ژاپن و کره در چند سال اخیر مسیر روبه رشدی را طی کرده اند که یکی از علل موفقیت آنان حمایت و استفاده از کالاهای داخلی است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در شرایط خاصی قرار دارد و با حمایت از تولیدات داخلی می توان چشم انداز روشنی را در حوزه اقتصادی ترسیم کرد.
مقدسی اظهار کرد: حمایت از تولیدات داخلی تنها به مسئولان برنمی گردد بلکه تک تک افراد جامعه در تحقق این مهم سهم دارند.
وی گفت: رسانه ها نقش موثری در راستای حمایت از تولیدات داخلی برعهده دارند و یکی از رسالت های مهم اصحاب رسانه معرفی تولیدکنندگان موفق و برتر به جامعه است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: هنوز برخی افراد جامعه برداشت های غلط در خصوص کیفیت کالاهای ایرانی دارند که حل این موضوع نیازمند فرهنگ سازی فراگیر است.
مقدسی بیان کرد: کیفیت بسیاری از تولیدات ایرانی به مراتب بالاتر از تولیدات سایر کشورها است و تغییر نگرش جامعه نسبت به خرید کالای داخلی، نیازمند فرهنگ سازی است.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: حمایت از تولیدات داخلی به ویژه در حوزه صنعت از اهمیت ویژه ای برخوردار است و می تواند ضمن ایجاد بازار کار مناسب برای واحدهای تولیدی بحران زده، منجر به افزایش اشتغال شود.
استان مرکزی به عنوان چهارمین قطب صنعت کشور بیش از 2 هزار و 900 واحد صنعتی دارد.
سال 97 از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده است
3005/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.