به گزارش ایرنا، محمدضا منصوری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه افزود: بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی در جامعه ریشه فرهنگی دارد و اگر اصلاحات و تغییر نگرش در حوزه فرهنگی ایجاد شود آهنگ توسعه تندتر می شود.
وی اضافه کرد: فرهنگ سازی باید در زمینه های نظم عمومی، تحرک کاری، صداقت و مدیریت توسعه یابد.
امام جمعه شهرستان زرندیه و رئیس شورای فرهنگ عمومی این شهرستان نیز در این نشست گفت: تبعیت از ولایت فقیه سرمایه ارزشمندی است که به مدد چهار دهه حیات انقلاب اسلامی حاصل شده و در سایه این نعمت بزرگ نظام اسلامی در برابر بحران ها و توطئه های بزرگی ایستادگی کرده است.
حجت الاسلام حسین ابراهیمی افزود: دشمن در خدشه وارد کردن به نظام اسلامی کوتاهی نمی کند و حفظ اتحاد و پافشاری بر آرمان های انقلاب اسلامی راه مقابله با نیرنگ دشمن است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه تصریح کرد: انقلاب اسلامی الگویی از حاکمیت مبتنی بر دین است که راه خود را با اقتدار به پیش می برد.
سرپرست فرمانداری زرندیه نیز در این نشست گفت: مقوله فرهنگ با توجه به هجمه های فرهنگی دشمنان، در روند توسعه و پیشرفت کشور نقش آفرین است و اجرای مصوبات شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان بسیاری از ناهنجاری و مشکلات را از میان بر می دارد.
محمد قناتی اضافه کرد: در ایام فاطمیه زرندیه میزبان چهار شهید گمنام بودکه با حضور پرشور مردمی بار دیگر پیام پایبندی به آرمان های نظام اسلامی به نمایش گذاشته شد.
امام جمعه شهر پرندک نیز در این نشست گفت: تصمیمات شورای فرهنگ عمومی باید جذاب و کاربردی باشد به طوری که در جامعه اثرگذاری بالا داشته باشد.
حجت الاسلام سید محمدی تصریح کرد: فرهنگ مجموعه ای منسجم از اهداف و ارزش های جامعه است و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید در شناسایی آسیب ها با نگاه علمی اهتمام ورزند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرندیه نیز گفت:اجرای هدفمند و مدبرانه برنامه های فرهنگی، ملی و مذهبی با استفاده از ظرفیت های شهرستان در ترویج فرهنگ ناب اسلامی موثر است.
احمد جوانمرد اظهار کرد: تقویت ظرفیت های موجود شهرستان مانند مدارس و مردمی کردن آیین های مختلف در تصمیم گیری های کلان نقش دارد و سطح مشارکت مردمی را بالا می برد.
تدوین تقویم آیین های ملی و مذهبی در سال 97 و آسیب شناسی امور فرهنگی و اجتماعی از مصوبات این نشست بود.
زرندیه با 64 هزار نفر جمعیت از شهرستان های مهاجرپذیر استان مرکزی به شمار می آید.
4896/6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.