به گزارش ایرنا، معاون استاندار مرکزی و فرماندار ساوه در آیین آغاز عملیات اجرایی این واحد آموزشی گفت: ساخت مدرسه، درمانگاه و مراکز عام المنفعه نزد خداوند اجر بسیار بالایی دارد و در آینده ای نزدیک یک دانشمند یا عالم برجسته در این واحد آموزشی تربیت شود.
وی افزود: اگر چه دولت در شرایط فعلی از نظر منابع مالی در تنگنا قرار دارد اما نباید از توان خیران غافل شد چرا که این گونه مشارکت ها، منطبق بر آموزه های اسلامی است.
فرماندار ساوه با قدردانی از خیران شهرستان ساوه و استان مرکزی، گفت: اگر حمایت های خیران نبود شاید در برخی مناطق مشکلاتی در زمینه فضاهای آموزشی مانند فعالیت مدارس سه شیفته پابرجا بود اما به خاطر با حمایت های این نیکوکاران، تا حدی تنگناها مرتفع شده است.
بهاروند با بیان اینکه نرخ رشد جمعیت شهرستان ساوه از بیشتر شهرهای استان مرکزی بیشتر است، افزود: در چنین شرایطی و با توجه به ضرورت توسعه فضاهای آموزشی، بیش از هر زمانی به کمک خیران نیاز است.
وی گفت: میانگین تراکم کلاس های درس شهرستان ساوه در برخی نقاط به 36 دانش آموز در یک کلاس می رسد که بر کارآیی و بازدهی آموزشی تاثیر می گذارد.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه نیز، گفت: سال گذشته شمار دانش آموزان روستای سقانلیق 15 نفر بود اما امسال این تعداد به 85 نفر رسیده و ما هم متعهد به تامین نیازهای این روستا در زمینه فضا و امکانات و معلم هستیم.
ابراهیم فراشیانی افزود: با اقدامات انجام شده، دیگر نیازی به تردد دانش آموزان این روستا به شهر نیست و در هزینه خانواده ها نیز صرفه جویی شد و اکنون در کلاس های تا سقف 20 نفر در این روستا تحصیل می کنند.
فراشیانی گفت: با توجه به پیش بینی افزایش شمار دانش آموزان برای سال تحصیلی آینده و کمبود فضای آموزشی در این روستا، احداث مدرسه مدرسه چهار کلاسه در دستور قرار گرفت.
وی با تقدیر از انجمن خیرین مدرسه ساز ساوه، گفت: علاوه بر مدرسه روستای سقانلیق، قرار است با حمایت خیرین، مدرسه ای 6 کلاسه در شهر ساوه (جنب مدرسه شهید پیرونظر) و نیز مدرسه ای در منطقه فانوس آباد ساخته شود.
با حضور فرماندار و خیران عملیات اجرایی احداث مدرسه 6 کلاسه در ساوه آغاز شد.
بیش از 70 هزار نفر از جمعیت 285 هزار نفری شهرستان ساوه را جوانان تشکیل می دهند.
در دهه فجر امسال، 61 پروژه در حوزهه های تولیدی، کشاورزی و خدمات با 779 نفر ایجاد اشتغال به بهره برداری می رسند و عملیات ساخت 20 طرح عمرانی و صنعتی نیز آغاز می شود.
6539/3075 خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.