به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد بهاروند روز چهارشنبه در دیدار با سرمایه گذاران خارجی از کشور بلژیک و ترکیه افزود: برای ساخت این نیروگاه از توان شرکت های دانش بنیان و دانشگاه ها استفاده می شود.
وی اظهار کرد: نیروگاه یک هزار و 200 مگاوات در این شهرستان به عنوان بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور در شهر ساوه با مشارکت سرمایه گذاران خارجی احداث می شود که 88 فرصت شغلی جدید را نیز به همراه دارد.
معاون استاندار مرکزی، اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی در ساوه را از دستاوردهای برجام عنوان کرد که زمینه ساز حضور سرمایه گذاران خارجی در نقاط مختلف کشور شد.
فرماندار ساوه از رفع مشکل مجوز زیست محیطی این طرح خبر داد و گفت: مجوز زیست محیطی و موافقت اصولی از سازمان حفاظت از محیط زیست کشور با پیگیری های فرمانداری و مدیر کل سازمان محیط زیست استان اخذ شد.
بهاروند با اشاره به پیگیری و تامین سایر زیرساخت‌های مورد نیاز همچون آب و گاز، افزود: زیرساخت های لازم برای استقرار نیروگاه از سوی بخش دولتی استان و شهرستان در حال انجام است و با توجه به اینکه طرح مذکور از جمله برنامه های ملی است بخشی از مسایل و مباحث مربوط به آن در سطح ملی باید پیگیری شود.
وی انجام مراحل تضمین گارانتی برای طرح‌های سرمایه گذاری خارجی از سوی وزارت امور اقتصادی و دارایی را از دیگر الزامات اجرای این طرح دانست که با پیگیری استاندار مرکزی در حال صادر شدن است.
فرماندار ساوه گفت: با توجه به اینکه شهرستان ساوه به دلیل استقرار بزرگترین شهر صنعتی کشور با مشکل کمبود برق مواجه است، احداث این نیروگاه علاوه بر جبران کمبودهای حوزه برق شهرستان، امکان تامین برق سایر استان‌های کشور نیز وجود دارد.
وی گفت: 60 هکتار زمین از سوی کمیسیون ماده 32 برای ساخت این نیروگاه واگذار شده و پیش بینی می شود عملیات اجرایی آن به زودی آغاز شود.
نیروگاه سیکل ترکیبی شهرستان ساوه با ظرفیت یک هزار و 200 مگاوات و با حجم سرمایه گذاری 660 میلیون یورو توسط 2 سرمایه گذار از کشورهای ترکیه و بلژیک احداث می شود و ظرفیت این نیروگاه تا یک هزار و 800 مگاوات هم قابل افزایش است.
3075 /6539/ خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.