به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی روز پنجشنبه در نشست همایش ائمه جمعه استان مرکزی در محل بیت نماینده ولی فقیه در این استان، افزود: نماز جمعه تریبون دفاع از تمامیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و نباید ابزار تخریب شخصیت ها قرار گیرد.
وی ادامه داد: بیشترین رسالت نماز جمعه فضاسازی اجتماعی در جامعه است که در ساختارمندی شخصیت معنوی و اخلاقی افراد نقش محوری دارد.
آیت الله دری نجف آبادی گفت: رسالت خطیر تریبون نمازجمعه اصلاح رویکردها و سالم سازی فضای معنوی جامعه است که در حوزه پرورش فکری و ذاتی افراد و لایه های جمعیتی باید از ظرفیت های آن به شایستگی بهره برد.
وی بیان کرد: نمازجمعه دارای آثار و برکات معنوی و سیاسی مهمی است که به فرموده امام راحل یک سنگر است و همه وظیفه دارند که این موهبت الهی را تقویت کنند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اظهار کرد: مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان ایران اسلامی باید بدانند که امام راحل و چهره های برجسته انقلابی از قبیل رهبر معظم انقلاب از اول نهضت انقلاب اسلامی در 15 خرداد سال 1342 تا انقلاب بهمن 57 و تا امروز همواره دغدغه امت اسلامی را داشتند و اولین هدف انقلاب اسلامی نیز برقراری عدالت اجتماعی و توسعه معیشت مردم است که این مهم باید از طریق تریبون نماز جمعه به مردم منعکس شود.
وی گفت: مسئولان و دولتمردان باید دست در دست یکدیگر دهند و همه منابع کشور را در راستای تولید، اشتغال و حل چالش های اجتماعی و اخلاقی و برخورداری مناطق حاشیه نشینی به کار گیرند.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مردم با حضور گسترده در اجتماع امنیت و انسجام ملی چشم فتنه گران داخلی و خارجی را کور کردند و ندای حمایت از ارزش های انقلاب اسلامی مردم در دنیا طنین انداز شد.
سیدعلی آقازاده افزود: ناآرامی های روز های اخیر این پیام را داشت که همواره باید آمادگی لازم برای مقابله با برنامه ها و توطئه های ندشمن علیه ظام اسلامی داشته باشیم.
وی افزود: عملکرد برخی افراد از تریبون ها به گونه است که ناامیدی را ترویج می دهد و مشکلات را بزرگ نمایی می کند.
استاندار استان مرکزی اظهار کرد: برخی از صاحبات تریبون و چهره های سیاسی کشور با انتقادهای گسترده از عملکرد دولت به اختلافات سیاسی دامن می زنند و امنیت ملی را با خطر جدی روبه رو می کنند.
وی اضافه کرد: مردم کشورمان به شدت به دولت وابسته شده اند و حلال همه مشکلات را دولت می دانند در صورتی که این ایده و انتظار اشتباه است و باید با کوچک سازی دولت و واگذاری امور به بخش خصوصی از میزان وابستگی مردم به را دولت کاهش داد.
وی افزود: دولت سالانه بیش از یکصد و 80 هزار میلیارد ریال در بخش های مختلف نقدی، حامل های انرژی، سوخت، لبنیات و آرد و نان به مردم یارانه می دهد که این هزینه سنگین توان انجام کارهای اقتصادی را از دولت گرفته است.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: حضور به هنگام مردم در آیین اجتماع امنیت و انسجام ملی در روز گذشته در استان مرکزی و سایر نقاط کشور آب سردی بر پیکر دشمن بود و مردم یکبار دیگر بصیرت و دشمن شناسی خود را به منصه ظهور گذاشتند.
علی اکبر کریمی افزود: انسجام و وحدت نیاز ضروری جامعه امروز ایران اسلامی است که در این میان نقش برجسته علما و روحانیون به خصوص ائمه جمعه بیشتر از دیگر اقشار جامعه است.
وی اضافه کرد: استان مرکزی کالبدی یکپارچه است و هیچ یک از نمایندگان استان دیدگاه ناسیونالیسیتی نسبت به حوزه انتخابی خود ندارند و همه معتقدند که مشکلات باید بر اساس اولویت های ضروری اجتماعی حل و فصل شوند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در تاریخ 40 ساله انقلاب اسلامی دستاوردها و خدمات ارزشمندی ایجاد شده و هیچ کس حق ندارد این دستاوردها را تخریب و یا بی ارزش جلوه دهد.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی نیز در این نشست گفت: حفظ نظام اسلامی و پشتیبانی از ولایت فقیه اولین وظیفه سپاه پاسداران است و هر کسی که بخواهد کوچکترین آسیبی به این 2 اصل اساسی ایران اسلامی وارد کند با پاسخ کوبنده و دندان شکن این نهاد انقلابی مواجه می شود.
سرتیپ دوم پاسدار محسن کریمی افزود: در جریان ناآرامی های اخیر وحدت و همدلی همه دستگاه ها و نیروهای مسلح به خوبی قابل مشاهده بود اما همانطور که دشمنان به دنبال توطئه های دیگر علیه نظام اسلامی هستند، مسئولان و نیروهای مسلح نیز برای مقابله با دشمنان باید وحدت را بین خود افزایش دهند.
وی ادامه داد: اختلافات کور و برخی جناح بازی سیاسی باید کنار گذاشته و زیر پرچم ولایت فقیه به امور کشور و مردم رسیدگی شود.
فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی اظهار کرد: ایران حکومتی ولایی است و با دیگر نظام های حاکمیتی دنیا تفاوت دارد، بنابراین همه امور کشور باید زیر نظر ولایت فقیه و رهبر معظم انقلاب انجام شود.
وی تاکید کرد: با وجود اینکه رهبر معظم انقلاب اقتصاد مقاومتی را حلال مشکلات اقتصادی کشور دانستند تلاش ها در این زمینه در تمامی بخش ها در حد انتظار نبوده و همه باید در راستای تحقق منویات معظم له گام بردارند.
نماز جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3017/6013/خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.