مهدی محمدی روز چهارشنبه به مناسبت هفته سوادآموزی در دیدار با امام جمعه خمین افزود: تعهد این شهرستان در سال تحصیلی جاری 73 سوادآموز بود که تاکنون 144 نفر جذب دوره های اموزشی شدند.
وی اظهار کرد: 285 نفر در سال تحصیلی گذشته جذب کلاس های نهضت سواد آموزی شدند که سهمیه جذب سوادآموز در سال تحصیلی گذشته، این شهرستان 170 نفر بود که 67 درصد بیش از سهمیه تحت پوشش طرح های سواداموزی قرار گرفتند.
محمدی بیان کرد: در طرح آموزش فرد به فرد بسته تشویقی به مبلغ هفت میلیون و 200 هزار ریال به فرد آموزش دهنده و یک میلیون و 400 هزار رریال به فرد سواد آموز اهدا شده است.
مدیر آموزش و پرورش خمین بیان کرد: در طرح خودآموز نیز که از طریق خود فرد بی سواد و یا افراد خانواده سواد دار شدند مبلغ هفت میلیون و 500 هزار ریال پرداخت شد.
محمدی بیان کرد: 50 دانش آموز بازمانده از تحصیل در این شهرستان شناسایی شده است که به دلایل مشکلات اقتصادی ، طلاق و یا مهاجرت از ادامه تحصیل بازمانده اند.
وی اظهارکرد: مشکلات اقتصادی، فرهنگی و مهاجرت افراد بی سواد از استان های دیگر به مناطق روستایی شهرستان باعث بی سوادی در این شهرستان شده است.
مدیر اموزش و پرورش خمین توضیح داد: سیاست این نهاد بر آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان است و جامعه هدف افراد بین 10 تا 49 سال هستند.
امام جمعه خمین در این نشست با گرامیداشت هفته نهضت سواد آموزی گفت:از اقدامات پربرکت و اقدام شایسته حضرت امام خمینی(ره) تاسیس نهضت سواد آموزی در اوایل انقلاب اسلامی بود .
حجت الاسلام سید علی حسینی افزود: برای ریشه کن کردن بیسوادی از جامعه همه باید همکاری کنند و برگزاری دوره های نهضت سوادآموزی نقش مهمی جهت رفع بی سوادی برعهده دارد.
خمین دارای 105 هزار نفر جمعیت است و بر اساس آخرین امار 600 بی سواد در این شهرستان شناسایی شده است.
7277/3075/ خبرنگار: افسانه آروند *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.