به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، استان مرکزی همزمان با سراسر کشور به مناسبت 17 ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر رحمت (ص) و امام صادق (ع) نور باران و غرق در شادمانی است و مردم این استان با برگزاری آیین های جشن و سرور و پخش نقل و شیرینی این عید بزرگ را جشن می‌گیرند.
مردم مومن و ولایتمدار استان مرکزی از شب گذشته با آذین بندی معابر و پخش نقل، شربت، شیرینی و برگزاری آیین های مختلف این روز مبارک را جشن گرفتند.
به مناسبت این روز فرخنده مرکز استان مرکزی حال و هوای ویژه ای به خود گرفته و آیین های مولودی خوانی و مدیحه سرایی در امامزادگان عبدالله و آمنه خاتون(ع)، مساجد و تکایای این شهر برپا شده است.
حضور نوجوانان و جوانان در این آیین های جشن و سرور یکی از جلوه های زیبای این جشن هاست که رونق خاصی به این محافل معنوی بخشیده است.
بسیاری از زوج های جوان آغاز زندگی مشترک را به یمن میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت صادق (ع) در این روز قرار داده و به جشن می پردازند.
برپایی آیین های معنوی در سایر نقاط استان مرکزی در حال برگزاری است و قشرهای مردم دوستدار نبوت و امامت به یمن میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) به شادی و سرور می پردازند.
حضرت محمد(ص) در هفدهم ربیع الاول سال 570 میلادی در مکه مکرمه دیده به جهان گشود مورخان شیعه، ولادت پیامبر اکرم را در صبح جمعه هفدهم ربیع الاول و علمای اهل سنت، در روز دوازدهم همان ماه می دانند.
1955/3075/خبرنگار:مهدی عظیمی *** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.