به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه شهر ساوه، اظهار کرد: با وجود اشتراکات فراوان میان شیعه و سنی، ا امام راحل زادروز پیامبر اسلام را به عنوان هفته وحدت پایه گذاری نمودند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب نیز حفظ وحدت را از واجبات برشمردند؛ از این رو لازمه وحدت آن است که همه مسلمانان اعم از شیعه، سنی، کرد، لر، ترک، بلوچ و فارس به یکدیگر احترام بگذارند.
حجت الاسلام حسینی یادآور شد: بنا به فتوای رهبر معظم انقلاب هرگونه اهانت به مقدسات اهل سنت حرام است و لذا هم شیعه لندنی و هم سنی وهابی را محکوم می کنیم.
خطیب نماز جمعه ساوه در ادامه از استاندار مرکزی درخواست کرد که همچنان بر رویه اعتدالی خود باقی بماند و در انتخاب فرمانداران و سایر مدیران شایسته سالاری را مد نظر قرار دهد.
امام جمعه ساوه در ادامه با تسلیت سالروز شهادت سید حسن مدرس و تبریک روز مجلس اظهار کرد: نمایندگان در نظام جمهوری اسلامی باید شاخص هایی چون مرحوم مدرس را دارا باشند.
وی با یادآوری جمله تاریخی مرحوم مدرس «دیانت ما عین سیاست ما و سیاست ما عین دیانت ماست»، گفت: نماینده موفق کسی است که به این گفته وفادار باشد و در نطق و عملکردهایش همواره مصلحت مردم را مدنظر داشته باشد.
حجت الاسلام حسینی خطاب به نمایندگان مردم در خانه ملت، گفت: نمایندگان مردم باید به تعبیر امام راحل برای رفع گرفتاری های مردم بصورت انقلابی عمل کنند.
خطیب جمعه ساوه در ادامه روز 12 آذر مصادف با سالروز تصویب قانون اساسی کشور را تهنیت گفت و در مورد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، اظهار کرد: قانون اساسی کشور مترقی و پیشرفته و مبتنی بر مردمسالاری دینی است.
وی افزود: اگر اصل حاکمیت قانون را جدی بگیریم کشورمان پیشرفت خواهد کرد زیرا در این صورت مردم خود را مکلف می دانند که عوارض و مالیات کسب و کارشان را به عنوان حق الناس بپردازند.
/3075 6539/ خبرنگار: یحیی معماری *** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.