معاون هنری و فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور در حاشیه برگزاری این جشنواره در گفت و گو با ایرنا افزود: در قالب این جشنواره 39 نمایش از استان های ایلام، مرکزی، همدان، کردستان، لرستان، کرمانشاه، قم در سه بخش رضوی، آزاد و کانون پذوذش فکری کودمان و نوجوانان به مدت 2 روز در اراک اجرا شد.
مهدی قمرزاده افزود: در بخش رضوی استان کرمانشاه با قصه 'مرام کریمان' و اجرای فرزانه لطفی و در بخش آزاد استان همدان با قصه 'ککلیلی' و اجرای فروزنده طاووسی اجود به جشنواره کشوری راه یافتند.
وی اظهار کرد: استان کرمانشاه با قصه 'ملوچک اگرسو' وا اجرای وحید خواجوی، استان لرستان با قصه 'راز برکه' و اجرای مسلم صالحی، استان مرکزی با قصه 'حلیمه' و اجرای فاطمه عبدی و قصه ' حمزه پهلوان' و اجرای ساره وفا در بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به جشنواره کشوری راه یافتند.
وی اظهار کرد: داوری این رویداد فرهنگی در استان مرکزی توسط مجید قناد، محمد سیمین زاری و حسن دولت آبادی انجام شد.
دبیر بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی گفت: در مجموع 6 هزار و 737 قصه گو در این جشنواره در سه بخش شرکت دارند.
قمرزاده افزود: در این جشنواره 473 قصه گو مادربزرگ و پدر بزرگ، سه هزار و 90 قصه گو کانونی و آزاد، سه هزاو 174 قصه گو نوجوان از سراسر کشور شرکت می کنند.
وی بیان کرد: بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی از اول تا پنجم بهمن امسال با شرکت 11 کشور در 2 بخش داخلی و بین المللی برگزار می شود.
معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور گفت: در این جشنواره بین المللی 52 منتخب از 31 استان کشور در بخش های قصه گویی نوجوان، پدر بزرگ و مادر بزرگ و قصه رضوی به رقابت می پردازند.
قمرزاده، ترویج فرهنگ قصه گویی، تعمیق و تثبیت فرهنگ قصه گویی را از جمله دستاوردهای برگزاری جشنواره های بین المللی قصه گویی در سال های اخیر عنوان کرد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی نیز در این جشنواره گفت: قصه یکی از مهمترین ابزار تربیتی است و قصه گو امانت دار تاریخ، فرهنگ و ادبیات یک ملت است.
جهانبخش قنبری افزود: قصه گو مسیر درستی و راستی را برای تکامل روح و روان کودکان ترسیم می کند.
استان های راه یافته به مرحله کشوری در آیین اختتامیه این جشنواره در اراک جوایز و لوح دریافت کردند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی دارای 44 کانون ثابت، 2 کانون سیار و سه کانون پستی برای ارائه خدمات است.
6991/6013/خبرنگار:معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.