امیر احمد سپهری روز سه شنبه در نشست معرفی نخستین فستیوال شهر هوشمند کشور در اراک افزود: نکنه کلیدی در خصوص شهر هوشمند این است که از فناوری روز دنیا برای بهتر کردن زندگی شهری در زمینه های مختلف ترافیک، پزشکی و تجارت بهره گرفته می شود و داشتن علاقه و توجه به حل مشکلات و مسائل جامعه راهکار مهم موفقیت در این حوزه است.
وی ادامه داد: افراد نوآور با ارایه راهکار مناسب برای حل مشکلات جامعه ضمن حل مسائل می توانند به درآمدهای اقتصادی برای شرکت و شهر خود بپردازند.
سپهری، کار دسته جمعی و رعایت اصول و قوانین را از دیگر عوامل موفقیت در فعالیت های نوآورانه شهر هوشمند عنوان کرد و گفت: دانشجویان و دانش آموختگان باید استفاده از افراد صادق، رعایت قوانین، خستگی ناپذیری، داشتن ایده مناسب و پشت کار را در این حوزه را در دستور کار خود قرار دهند.
سپهری خاطر نشان کرد: علاقه مندی به فعالیت های نوآورانه و داشتن بنیه مالی مناسب از دیگر مولفه های موفقیت در فعالیت های نوآورانه در مدیریت شهر هوشمند است و می طلبد که افراد علاقه مند به فعالیت های نوآورانه در این حوزه وارد شوند.
وی، ارتباط صنعت و دانشگاه را مهم و جدا نشدنی دانست و افزود: دانشگاه وظیفه اصلی نیروهای انسانی ماهر و آگاه را برعهده دارد و صنعت نیز با پشتیبانی از فعالیت های مراکز علمی می تواند زمینه شکوفایی علمی در کشور را فراهم کند.
در پایان این نشست از کارآفرینان برتر استان مرکزی با حضور مسئولان دانشگاه های اراک و عضو هیات مدیره پژوهشکده سامانه حمل و نقل هوشمند دانشگاه امیر کبیر تقدیر شد.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.