محمدرضا مشهدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ضریب بهره مندی از خدمات جمع آوری فاضلاب در کشور 48 درصد می باشد در حالی که این شاخص در خمین 90 درصد است.
وی اظهارکرد: طرح شبکه فاضلاب خمین از سال 79 کلید خورد و تاکنون 90 درصد از جمعیت تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب شهری در این منطقه از خدمات جمع آوری فاضلاب برخوردار شدند.
وی ادامه داد: تاکنون 180 کیلومتر شبکه گذاری فاضلاب در خمین انجام شده و 26 کیلومتر دیگر نیز در حال اجرا است.
مشهدی بیان کرد: طرح شبکه فاضلاب خمین در سال جاری در سطح سه هزار و 300 متر و با اعتبار هشت میلیارد ریال اجرا شده و در این راستا 300 فقره انشعاب فاضلاب با اعتبار یک میلیارد و 450 ملیون ریال نصب شده است.
مدیر شرکت آب و فاضلاب خمین گفت: طرح فاضلاب خمین تا نیمه دوم سال آینده تکمیل می شود و 100 درصد جمعیت این شهر از شبکه فاضلاب بهره مند می شوند.
وی گفت: در 2 سال گذشته این طرح متوقف شده بود و امسال عملیات شبکه گذاری فاضلاب در دستور کار قرار گرفت.
مشهدی افزود: برای تکمیل و بهره برداری نهایی از این طرح زیربنایی و تصفیه خانه به 140 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که در صورت تامین و تخصیص اعتبار، شبکه جمع آوری و فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرستان به صورت کامل تا نیمه دوم سال آینده به بهره برداری می رسد.
مشهدی بیان کرد:در صورت تکمیل و بهره برداری از این طرح حدود 140 لیتر پساب در ثانیه برای مصارف بخش کشاورزی ،صنعت و فضای سبز در خمین هدایتگری و مدیریت می شود.
شهرستان خمین واقع در جنوب استان مرکزی، 70 هزار نفر جمعیت دارد.
/6013/7277/ خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.