به گزارش ایرنا، در این بیانیه که نسخه ای از آن روز پنجشنبه در اختیار ایرنا قرار گرفت، آمده است: در صحنه حوادث و رخدادهای13 آبان، مصادیقی از پایداری و فداکاری ملت مجاهد و جوانان رشید و انقلابی ایران در مبارزه علیه قدرت‌های شیطانی و استکباری وجود دارد که هریک به تنهایی می تواند منشاء تداوم حرکت انقلاب اسلامی و ظلم‌ستیزی و آرمان گرایی نسل های متعهد و مؤمن این سرزمین در بستر تاریخ قرار گیرد.
در ادامه این بیانیه آمده است: این روز نقطه پیوند و برگ‌ زرینی از تاریخ آزادگی ملت بزرگ ایران است که در آن دستگیری و تبعید امام راحل در پی افشاگری و مخالفت با تصویب لایحه کاپیتولاسیون از سوی رژیم طاغوت، به منزله آتشی بود که در خرمن حاکمیت اهریمنی افتاد و انقلاب اسلامی را در مسیر تازه‌ای قرار داد.
در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: همچنین شهادت جمعی از دانش‌آموزان میهن اسلامی در راهپیمایی اعتراض‌آمیز ضداستکباری زمینه ساز شد تا با تسخیر و پاکسازی لانه جاسوسی آمریکا از لوث وجود فتنه‌گران توسط دانشجویان، معمار کبیر انقلاب آنرا انقلاب دوم و با اهمیت‌تر از انقلاب نخست بنامد.
این بیانیه اضافه می کند: مقاومت و ایستادگی در برابر نظام ظلم و تفکر استکباری، راهبردی است که ملت ایران با الهام از آموزه‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری به تبعیت از پیام های جاودان مکتب عاشورایی سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) آموخته است.
در ادامه این بیانیه آمده است: دشمنان به سرکردگی آمریکا از آغاز نهضت امام‌خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی با طرح‌ریزی توطئه‌ها و دسیسه‌های گوناگون و هزینه مبالغ هنگفت درصدد ریشه‌ کنی جمهوری اسلامی هستند اما باحضور با بصیرت مردم در صحنه و رهبری‌های حکیمانه امام راحل و مقام معظم رهبری این توطئه‌ها خنثی شد و چیزی جز افزایش نفرت و انزجار نسبت به آمریکا و استحکام هر چه بیشتر شعار مرگ بر آمریکا به جای نگذاشته است.
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی از اقشار و آحاد مردم ولایتمدار و انقلابی استان مرکزی ب هویژه نسل بالنده و آینده‌ساز جوان، دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب گرانقدر، دعوت به عمل می آورد تا با حضور پرشور و معنوی در آیین ضداستکباری یوم‌الله 13 آبان فریاد رسای مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل سر داده و با آرمان های والای امام راحل و رهبری معظم انقلاب تجدید بیت کنند.
مجمع بسیجیان شهرستان اراک نیز با صدور بیانیه این به مناسبت 13 آبان عنوان کرد: استکبار ستیزی به عنوان یک اصل ریشه در ماهیت انقلاب اسلامی دارد و نمی توان این اصل اساسی را از قاموس انقلاب پاک کرد.
در این بیانیه آمده است: ما همچنان معتقدیم که آمریکا شیطان بزرگ و اسرائیل غاصب،غده سرطانی جهان است و آنان را عامل اصلی گرفتاری های دنیا به خصوص جهان اسلام و منشا فتنه و توطئه علیه نظام و انقلاب اسلامی می دانیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: مقابله با توطئه‌های جدید دولت آمریکا در دوره تاریخی پسا برجام نیازمند توجه جدی به منطق فقهی و انقلابی و عقلانی امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در چهار دهه گذشته است که به خوبی مسیر مقابله هوشمندانه با استکبار جهانی را تبیین کرد و ما همچنان بر اساس این منطق شعار مرگ بر آمریکا را زنده نگه داشته و موضع خود را مبنی بر نبود اعتماد و خوشبینی به این نظام مستکبر با صدای رسا اعلام می داریم.
مجمع بسیجیان شهرستان اراک اعلام می دارد هرگز در ادامه مسیر مبارزه‌ با استکبار جهانی که توسط نسل اول دانشجویان مسلمان انقلابی آغاز شده، شک و تردید نداشته و امروز با توانی مضاعف در تمامی جبهه‌ها به ویژه جبهه مبارزه با جنگ نرم و تولید دانش و فناوری حضور مقتدرانه و فعال خواهد داشت.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
راهپیمایی یوم الله سیزدهم آبان در شهر اراک، از ساعت 9:30 صبح روز شنبه هفته آتی با حضور اقشار مردم شریف و ولایتمدار در خیابان امام خمینی (ره) روبروی بازار تاریخی این شهر برگزار می شود.
3017/6013/ خبرنگار: مصطفی مجللی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.