به گزارش ایرنا، آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی در خطبه های نمازجمعه در اراک افزود: این توطئه با حمایتدولت آل سعود و به درخواست رژیم صهیونیستی در حال عملیاتی شدن است و در راستای این اقدام مخالفت مجامع بین المللی نیز وجود دارد.
وی اظهار کرد: همه پرسی اقلیم کردستان عراق هم بر خلاف قانون اساسی این کشور و دولت مرکزی آن و مغایر با خواست کشورهای همسایه است.
امام جمعه اراک گفت: آثار مخرب این دسیسه کشورهای ترکیه، ایران و سوریه را درگیر خواهد کرد بنابراین سران منطقه خاورمیانه باید بکوشند این بدعت ننگین، شکل نگیرد.
آیت الله درینف آبادی، در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شهادت محسن حججی به دست داعش به عظمت عزاداری های محرم افزوده است و این شهید والا مقام با شهادتش پیام بزرگی به جا گذاشت و مردم نیز با حضور گسترده در آیین تشییع وی نشان دادند ولاستمدار و بصیر هستند.
وی گفت: شهادت پیوند با امام حسین(ع) و تفکر عاشورایی است و نتیجه آن عزت و سربلندی برای نظام و اسلام می باشد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در خصوص عزاداری های ایام الله محرم افزود: عزاداران باید با رعایت مرز تقوی از خرافات مذهبی بپرهیزند و زمینه سوء استفاده دشمنان را فراهم نکنند.
آیت الله درینجف آبادی گفت: عزاداری واقعی قدرت ملی و عظمت شیعیان را به جهانیان نشان می دهد و همه باید با قاطعیت در راه تقویت اسلام ناب قدم برداریم.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تشکر از استاندار مرکزی، مدیران و مسئولان استانی و کشوری در پیگیری معوقات کارگران هپکو و آذرآب افزود: عصر روز گذشته تمام مطالبات تاخیر شده کارگران این واحدها پرداخت شد.
امام جمعه اراک گفت: با سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان و برگزاری نشست های متعدد برخی موانع این 2 صنعت مهم و مادرتخصصی اراک رفع شد و کارگران بعد از تعطیلات تاسوعا و عاشورا به خطوط تولید امده و با قوت و جدیت در سنگر اقتصادی حاضر خواهند شد.
نمازجمعه در 33 نقطه استان مرکزی برگزار می شود.
6991/6013/خبرنگار: معصومه ابراهیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.