به گزارش ایرنا، علی ربیعی که با هدف رسیدگی به مشکلات 2 کارخانه هپکو آذرآب، به اراک سفر کرده است، در این دیدار گفت: در سنوات گذشته اصل اهلیت در واگذاری کارخانه هپکو به بخش خصوصی رعایت نشده است.
وی اضافه کرد: امروز نشست های مختلفی برای بررسی مشکلات و مسائل کارخانه های هپکو و آذرآب تدارک دیده شده و برای حل مشکلات راهکارهای کارشناسی ارائه می شود.
وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی بیان کرد: بنده تا رفع کامل مشکلات این 2 کارخانه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهم کرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: بازگردان کارخانه هپکو از بخش خصوصی به دولت بهترین راه ممکن در شرایط کنونی است.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی افزود: هم اینک به گفته کارشناسان کارخانه هپکو چهار هزار میلیارد ریال ارزش ریالی دارد در صورتی که هشت هزار میلیارد ریال به بانک ها، بیمه تامین اجتماعی و امور مالیاتی بدهی دارد.
وی بیان کرد: دلیل این چنین بدهکاری سنگینی که از سوی سهامدار قبلی هپکو ایجاد شده باید مشخص شود و بدهی های بانکی شخص سهامدار قبلی هپکو به بانک های بازگرداند.
امام جمعه اراک بیان کرد: در یک مورد سهامدار قبلی کارخانه هپکو یک هزار و 320 میلیارد ریال از یکی از بانک های دولتی با ضمانت کارخانه هپکو تسهیلات گرفته که بخش بسیاری از این تسهیلات در کارخانه هزینه نشده است.
وی بیان کرد: در حالی کارخانه هپکو هشت هزار میلیارد ریال بدهی دارد که در سال 1386(اولین سال واگذاری) بیش از 2 هزار و 800 میلیارد ریال ماشین آلات از این کارخانه به فروش رسیده و سهامدار تنها 30 درصد از همه قیمت کلی هپکو را در همان سال پرداخت کرده است.
استاندار استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده بخشی از بدهی کارگران هپکو باید حداکثر تا فردا (پنجشنبه) پرداخت شود.
محمود زمانی قمی افزود: در صورتی که سهامدار جدید هپکو نتواند به تعهدات خود مبنی بر راه اندازی کارخانه و پرداخت معوقات کارگران عمل کند، کارخانه به شخص دیگری واگذار می شود.
نشست با استاندار، حضور در نشست خبری، بازدید از شرکت های هپکو و آذرآب و دیدار با کارگران کارخانه هپکو از دیگر برنامه های سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان مرکزی است.
شرکت مادر تخصصی آذرآب در حوزه طراحی، ساخت و نصب انواع بویلرهای نیروگاهی و صنعتی، مخازن تحت فشار، مبدل های حرارتی و تجهیزات نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، صنایع قند، شکر و سیمان فعالیت دارد.
شرکت هپکو در سال 1351 در زمینی به وسعت 90 هکتار با هدف مونتاژ ماشین آلات راه سازی تاسیس و از سال 1354شروع به فعالیت کرد.
شرکت هپکو اراک در حال حاضر 22 نوع ماشین آلات راهسازی از جمله گریدر، لودر و غلتک تولید می کند که هشت نوع محصولات آن تحت لیسانس کشورهایی از جمله ژاپن، آلمان، سوئد و هلند است.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی*** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.