اول مهرماه با نام مدرسه، شروع کسب علم و دانش و روزی که تاثیر مهمی در روند تعلیم و تربیت افراد و آینده آنان دارد گره خورده است.
نخستین روز مدرسه در چگونگی محیط مدرسه، نحوه رفتار و شیوه تدریس معلمان و امکانات موجود در مدارس و کلاس های درس از اجزای تعلیم و تربیت در نظام آموزشی است و اگر تمامی این موارد در سطح خوب و با کیفیت مطلوب به دانش آموزان ارائه شوند ب، دانش آموزان با رغبت و میل بیشتری به یادگیری کسب علم و دانش می پردازند.
آینده سازان جامعه با شکوفا شدن استعدادهایشان به سمت ارتقای سطح آگاهی و کسب علم و دانش سوق داده می شوند و در آینده جامعه ای توسعه یافته و موفق حاصل این رشد است و اگر در این راه کاستی هایی باشد حاصلش با دلزدگی از تحصیل و در پی آن نسلی ناکارامد با تجارب اندک رخ می نماید.
از این رو باید همواره بر کیفیت مطلوب آموزش در مدارس و فراهم کردن بستر مطلوب برای یادگیری دانش آموزلان در موارد مختلف آگاه بود.
در نظام اجتماعی هر فرد از کودکی حقی در تحصیل و کسب علم و دانش دارد و این فرآیند از کودکی با آموزش و پرورش و در سال های آتی با حضور نهادهای دیگر آموزشی کامل می شود و از این منظر آغاز سال تحصیلی اهمیتی بسیار زیاد دارد چرا که با سرنوشت و دانایی گره می خورد.
دلایل کمرنگ بودن فرهنگ آپارتمان نشینی، کودکان بازمانده از تحصیل سرمایه های برگشت ناپذیر جامعه و ورزش بیلیارد و اثرگذاری بر تقویت فکر و تمرکز حافظه نیز از دیگر عنوان های خبری این شماره هفته نامه ماهک است.
هفته نامه ماهک با مشی فرهنگی، اجتماعی، آموزشی و ورزشی به صاحب امتیازی و مدیر مسئولی عسگر اکبری منتشر می شود.
استان مرکزی داری سه روزنامه، 31 هفته نامه، 13 دو هفته نامه، 16 ماهنامه، سه 2 ماهنامه، 18 فصل نامه و 2 دو فصنامه است.
7114/6013/خبرنگار: شیما کریمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.