به گزارش خبرآنلاین، مهدی شایسته افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان یک بانک صد در صد دولتی در راستای حمایت از بخش تعاون کشور جهت نیل به تحقق سهم ۲۰ درصدی حوزه تعاون در اقتصاد سال ۸۸ و مطابق سیاست های اصل ۴۴ قانون اساسی با تبدیل صندوق تعاون کشور به بانک تاسیس شد.
وی تصریح کرد: مطابق اساسنامه ۷۰ درصد خدمات (تسهیلات و...) مختص بخش تعاون و ۳۰ درصد نیز برای سایر بخش ها می باشد که در طی ۸ سال فعالیت بانک توانسته گام های خوبی در زمینه تحقق برنامه های پیش بینی شده بردارد.
شایسته ادامه داد: بانک توسعه تعاون استان مرکزی با ۱۱ شعبه و ۳ باجه مشغول خدمت رسانی به تعاونگران وسایر اقشار استان است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته و در جهت سیاست های دولت تدبیر و امید بانک توسعه تعاون استان مرکزی به عنوان یکی از بانک های پرداخت کننده تسهیلات رونق تولید به بنگاه های کوچک و متوسط موفق به پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات در این بخش گردید که از این میزان۵۰ درصد با ثبت نام در سامانه بهین یاب و ۵۰ درصد نیز به صورت مراجعه مستقیم این تسهیلات را دریافت نمود.
شایسته عنوان کرد: همچنین با ابلاغ طرح ضربتی وام ازدواج تمامی زوج های جوانی که به این بانک در سطح استان مراجعه نمودند موفق به دریافت تسهیلات خود شده اند و این طرح همچنان تا آخر شهریور ماه برقرار است.
وی افزود: این بانک به عنوان بانک عامل صندوق توسعه ملی در استان مرکزی از ابتدای دولت یازدهم با پرداخت ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در قالب ۴۱ پرونده که در سومین بانک در میان سایر بانک های سطح استان از لحاظ حجم تسهیلاتی پرداخت شده است که در حال حاضر نیز ۳۰۰ میلیارد ریال در مرحله تشکیل پرونده می باشد.
شایسته گفت: با عنایت به تفاهم نامه موجود بین بانک و صندوق رفاه دانشجویان در خصوص پرداخت تسهیلات قرض الحسنه بلند مدت تا سقف ۳۳۶ میلیون ریال به دانشجویان مقطع دکتری غیر بورسیه ای تمامی شعب استان مرکزی آماده پرداخت تسهیلات به این عزیزان می باشد.
وی در پایان افزود: از سال ۹۴ به عنوان عاملیت پرداخت تسهیلات نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای داشته ایم. همچنین بانک توسعه تعاون به عنوان یکی از بانک های عامل پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از محل صنایع صندوق توسعه ملی جهت ایجاد اشتغال در روستاها و شهرهای زیر۱۰ هزار نفر آمادگی دارد تا ابلاغ شرایط پرداخت این تسهیلات گامی بزرگ در ایجاد اشتغال پایدار روستایی بردارد.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 738385
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.