به گزارش ایرنا، حجت الاسلام غلامرضا نیشابوری در خطبه های نماز جمعه این هفته آشتیان در مصلی آیت الله دانش این شهر افزود: مهمترین نشانه تقوا ولایت مداری و اطاعت از ولی فقیه است و مسئله مهم در روز عید غدیر خم این بود که به ارزش و اهمیت جایگاه امامت پرداخت.
وی توضیح داد: غدیر تنهامتعلق به شیعه نیست بلکه متعلق به تمام بشریت است و اگر تمام ابعاد و فلسفه غدیر شناخته شود می تواند بشریت امروز را نجات دهد.
امام جمعه آشتیان خاطر نشان کرد: غدیر عیدالله الاکبر است و باید در زندگی تک تک مسلمانان تجلی پیدا کند وآنچه بشریت گمشده دارد اعم از عدالت و عدم تبعیض، پاکی و طهارت فراگیر، برادری و برابری، کرامت و شرافت انسانی، اخلاق و ادب، اجتماع سالم و بدون دغدغه، فقر و نابرابری، معنویت و آرامش و روحی و روانی را می تواند در غدیر پیدا کند.
حجت الاسلام نیشابوری گفت: غدیر به منزله قلب و نبض حیات بشر است و پیامبر(ص) در غدیر پرده از انسان کامل برداشت.
وی بیان کرد: ظرفیت غدیر به گونه ای است که می تواند تمام نیازها و آمال ها و آرزوهای بشریت را از هر نژاد و قومی تامین کند و اسلام 2 بال دارد که یکی نبوت و رسالت و دیگری امامت و ولایت است و در دولت حضرت مهدی (عج)بشریت به تمام آرزوهای خود می رسد.
وی در بخش دیگری از سخنانش با تبریک ولادت امام کاظم (ع)در رابطه با روز 17 شهریور و جمعه سیاه و شهادت بیش از 4 هزار نفر در آن روز گفت: رژیم ستمشاهی با تحریک اربابان آمریکایی اش دست به این جنایت هولناک زد و امام خمینی (ره)گفتند ای کاش من جزو شهدای 17 شهریور بودم.
امام جمعه آشتیان با بیان اینکه آمریکا هرگز قابل اطمینان نیست، افزود: با چراغ سبز و حمایت امریکا دولت میانمار جنایت می کند و داعش نیز با حمایت آمریکا رفتار شنیع خود را دارد.
حجت الاسلام نیشابوری گفت: جنایات دولت و ارتش میانمار علیه مسلمانان قلب هر انسان آزاده ای را به درد می آورد و آنچه دردآور است سکوت مجامع بین المللی و مدافع حقوق بشر است در دنیا کسی به داد آنان نمی رسد.
وی ادامه داد: امروز مسلمانان یمن شرایط سختی را پشت سر می گذارند و هزاران نفر دچار مرض وبا شده اند و ملت و دولت ایران و هلال احمر و بسیج و سپاه پاسداران اعلام کرده اند حاضرهستند به کمک مردم مسلمان بروند.
نماز عبادی و سیاسی جمعه در استان مرکزی در 33 منطقه شهری اقامه می شود.
6013/7114/خبرنگار:شیما کریمی ***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.