محمد رضا مسیب زاده روز شنبه در آیین تجلیل از ستارگان قرآن، عترت و نماز دانش آموزان و فرهنگیان استان مرکزی در اراک، افزود: این منابع مالی برای نخستین بار به صورت ردیف ویژه اعتباری در کنار سایر کمک ها و بودجه های دولت برای توسعه فعالیت های قرآنی در سطح مدارس کشور به این بخش اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: 180 میلیارد ریال از کل اعتبار اختصاص یافته به بخش قرآن، عترت و نماز دانش آموزی و فرهنگیان کشور برای حضور ائمه جماعات و گسترش فرهنگ نماز در مدارس اختصاص یافته است.
مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: سه طرح محوری از جمله حفظ موضوعی در کنار حفظ تریتبی قرآن، اجرای طرح مبین مدیریت یاوران نماز و طرح امام شناسی یا مصباح الهدی امسال برای توسعه هرچه بیشتر سه منشور ارزشمند قرآن، عترت و نماز در بین دانش آموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد.
مسیب زاده، برگزاری محافل انس با قرآن در قالب اسماع تلاوت آیات نوربخش قرآن کریم را از دیگر برنامه های وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد و گفت: سال گذشته مرحله آزمایشی این طرح برگزار شد و امسال در همه مقاطع مدارس آموزش و پرورش اجرا می شود.
وی با یادآوری برگزاری دومین سال برگزاری مسابقات فرهنگیان سراسر کشور در شهر مقدس مشهد و سی و پنجمین دوره برگزاری مسابقات قرآن، عترت و نماز در 2 استان اردبیل و خراسان رضوی، افزود: مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزی سراسر کشور با حضور هفت میلیون شرکت کننده در سطح مدارس، مناطق و استان ها برگزار شد که چهار هزار و 500 نفر آنان به مرحله کشوری راه یافته و در مرحله پایانی با یکدیگر به رقابت پرداختند.
مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در مسابقات فرهنگیان سراسر کشور نیز 500 هزار نفر از فرهنگیان در سراسر کشور در چهار رشته قرائت، حفظ، روش تدریس احکام و نهج البلاغه با یکدیگر به رقابت پرداختند که مسابقات پایانی این دوره از مسابقات با حضور 800 نفر از برگزیدگان این افراد در شهر مشهد مقدس برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در آیین ضمن تسلیت شهادت دانش آموزان هرمزگانی گفت: جلوگیری از این حوادث در سطح کشور با بخش نامه و دستورالعمل امکان پذیر نیست و جلوگیری از وقوع این حوادث نیازمند مدیریت، اشراف و توجه ویژه مسئولان دارد.
آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی اقدام و عمل را دلیل اصلی موفقیت در سطح کشور دانست و افزود: اقدام، عمل و تلاش دانش آموزان قرآنی استان مرکزی از عوامل اصلی موفقیت 23 دانش آموز این استان در مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز در سطح کشور است.
وی، برگزاری آیین و جشن های دهه کرامت را فرصتی برای ارایه عشق و معرفت مردم کشور به ائمه اطهار عنوان کرد و ادامه داد: ملت ایران اسلامی از ابتدای اسلام با حضور سلمان فارسی به عنوان یکی از اصحاب پیامبر عشق و ارادت و امتحان خود را در دفاع از اسلام و قرآن به اثبات رسانده است.
امام جمعه اراک بیان کرد: ملت ایران وفاداری خود را به ائمه اطهار (ع)با اهدای شهدای بزرگ انقلاب، دفاع مقدس و مدافعان حرم در دفاع از اسلام و قرآن ثابت کرده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: 120 هزار نفر رشته دانش آموز این استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز شرکت کردند که از این تعداد 20 هزار نفر به مرحله منطقه ای و 2هزار نفر به مرحله استانی راه یافتند.
شهریار فولادوند افزود: از مجموع دانش اموزان راه یافته به مرحله کشوری این دوره از مسابقات، دانش آموزان استان مرکزی در این دوره از مسابقات حائز 20 رتبه کشور شدند.
وی ادامه داد: استان مرکزی در رشته پژوهشی رتبه اول این دوره از مسابقات را به خود اختصاص داد و در مسابقات آوایی که هر سال رتبه پایینی داشتیم با بهره برداری از دارالقرآن یعقوب عباسی و تلاش مربیان و دانش آموزان این استان امسال رتبه استان نسبت به سال های گذشته 6 رتبه ارتقا یافته است.
در این آیین با حضور مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش، نماینده ولی فقیه، مدیرکل آموزش و پرورش و برخی از مدیران استانی استان مرکزی از برترین های مسابقات قرآن، عترت و نماز این استان که در سطح کشور حائز رتبه شدند تقدیر شد.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.