به گزارش ایرنا، مهرزاد حمیدی شامگاه جمعه در آیین افتتاح مسابقات ورزشی دانش آموزان کشور در اردوگاه امام خمینی خمین ، افزود: به منظور تکمیل و بهره برداری از این طرح ها ، تخصیص اعتبار ویژه نیاز است و باید ردیف خاص برای توسعه فضاهای تربیت بدنی و ارتقای سلامت آموزش و پرورش در نظر گرفته شود.
وی اظهارکرد: ورزش عاملی موثر در شناسایی و رشد ارزش های فرهنگی است و همه سازمان های مردمی با علاقه فراوان و برنامه ریزی های گسترده، سعی در اشاعه و ترویج آن دارند تا از نتایج فردی و اجتماعی آن بهره مند شوند.
وی ادامه داد: امکانات مطلوبی برای نوجوانان دانش آموز دختر و پسر و شرکت کننده در مسابقات کشوری و جشنواره های ورزشی فراهم شده تا سلامتی جسمی و روحی این قشر ارزشمند تامین شود.
حمیدی افزود: سلامتی جسمی و روحی با تکاپوهای ورزشی و حرکتی کودکان، نوجوانان و جوانان بنیان مستحکمی را برای ارتقاء فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آینده کشور و بالندگی فراهم می کند.
وی تصریح کرد: به همین دلیل انواع فعالیت های تربیت بدنی و ورزش در قالب اجرای بهینه درس تربیت بدنی، برگزاری مسابقات و جشنواره ها نشاط و شادابی دانش آموزان را ارتقاء می یابد و با افزایش روحیه امید و خوداتکایی دانش آموزان زمینه ایفا نقش موثر را در جامعه فراهم می کند.
مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این آیین گفت: اشاعه و گسترش ورزش و فعالیت های جسمانی تضمین کننده ارتقای سلامت روانی جامعه در کسب ارزش های اجتماعی و توسعه کشور است.
شهریار فولادوند افزود: ورزش با توسعه توانمندی های جسمی و روحی افراد، موجب ایجاد انگیزه، نشاط و شادابی و در نهایت ارتقای بهره وری و اثربخشی می شود.
وی ادامه داد: تربیت بدنی و ورزش به دلیل جذابیتی که در بین نونهالان، نوجوانان و جوانان دارد، از اهمیت والایی برخوردار است و همه دست‌اندر کاران امر ورزش تلاش دارند تا از این ابزار سودمند بریا تعالی نسل نوجوان و جوان به نحو مطلوب استفاده کنند.
فولادوند گفت: پرداختن به ورزش توسط دانش آموزان ضمن زمینه سازی برای شخصیت فردی و اجتماعی و سلامت جسمی و روحی بسترساز شکوفایی و تعالی کشور می شود.
وی تاکید کرد: ورزشکاران دانش آموز باید بر خود ببالند که در مسیر زندگی خود اهمیت تربیت بدنی و ورزش را دریافته اند و با پرداختن به این مقوله مهم، می توانند سلامت خود و در نتیجه پیشرفت جامعه را رقم بزنند.
وی اظهارکرد: برگزاری مسابقات ورزشی دانش آموزی، فرصت مناسبی است که می توان از آن ضمن، تقویت توانمندی های ورزشی قشر تأثیر گذار نوجوان جامعه به عنوان متولیان فردای ایران اسلامی، در راستای انتقال ارزش های متعالی انسانی، توسعه سجایای اخلاقی، ارتقای نشاط و همدلی در بین ورزشکاران و فراهم کردن زیر ساخت ورزش قهرمانی و حرفه ای به بهترین نحو بهره برد.
وی گفت: امید است رقابت سازنده، تلاش و همت دانش آموزان در این مسابقات، تندرستی، سلامت و تعالی روح را به ارمغان آورد و ثمرات ارزشمندی چون پیشرفت کشور و پیشبرد اهداف متعالی نظام را به همراه داشته باشد.
مدیر آموزش و پرورش خمین نیز در ارتباط با بیست و هشتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر کشور، گفت:این مسابقات از 16 تیر ماه در سه رشته تنیس روی میز، بدمینتون و شطرنج برگزار می شود.
مهدی محمدی اظهارکرد: 12 هزار دانش آموز شامل 6 هزار ورزشکار دختر و 6 هزار ورزشکار پسر از سه مقطع تحصیلی ابتدایی، متوسطه اول و دوم از سراسر کشور در این دوره از مسابقه ها با یکدیگر به رقابت می پردازند.
محمدی گفت: این رقابت ها از مسابقات درون مدرسه ای آغاز و پس از قهرمانی در شهرستان، استان و در سطح رقابت کشوری، مدرسه قهرمان به عنوان نماینده کشور به مسابقات برون مرزی اعزام می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: سه سالن ورزشی مجهز برای برگزاری این مسابقات به مدت 2 هفته در نظر گرفته شده است.
محمدی گفت: بازدید از جاذبه های گردشگری تاریخی و طبیعی از برنامه های جانبی این مسابقات در زادگاه امام راحل است.
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت و در فاصله 61 کیلومتری اراک قرار دارد.
7277/ 6013/خبرنگار: افسانه آروند***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.