نصرت اله اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این صندوق با هدف توانمند سازی اقتصادی و مشارکت کشاورزان، دامداران و بهره برداران از عرصه های منابع طبیعی در حفاظت از این عرصه ها ایجاد می شود.
وی ادامه داد: با توجه به وسعت زیاد عرصه های منابع طبیعی استان مرکزی و کمبود اعتبار و امکانات دولتی برای حفاظت از این عرصه ها، تاسیس صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان و حمایت و توانمند سازی اقتصادی بهره برداران نقش مهمی در حفاظت از این عرصه به همراه دارد.
رئیس اداره آموزش و ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی خاطر نشان کرد: مجوزهای لازم برای ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در این استان از بانک مرکزی و صندوق مادر تخصصی بخش کشاورزی اخذ شده و تعاونی های فراگیر منابع طبیعی متشکل از بهره برداران منابع طبیعی و محیط زیست، دانش آموختگان بخش کشاورزی و کشاورزان در هر شهرستان ایجاد شده است.
اکبری پیش بینی کرد:بر این اساس تا شهریور ماه امسال زمینه ایجاد صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی در استان مرکزی فراهم می شود و تا پایان سال جاری نیز فعالیت این صندوق در استان به صورت رسمی کلید می خورد.
وی گفت: با تشکیل این صندوق برای حمایت و توانمند سازی بهره برداران منابع طبیعی و کشاورزان تسهیلات با کارمزد چهار درصد در اختیار آنان قرار می گیرد.
رئیس اداره آموزش و ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی ادامه داد: اجرای طرح های منابط طبیعی و آبخیزداری، خرید و فروش محصولات کشاورزی و اجرای طرح های عمرانی در روستاها و عرصه های طبیعی از دیگر فعالیت های صندوق حمایت از منابع طبیعی این استان است.
استان مرکزی با 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی**انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.