حسن میرزاخانی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان مرکزی در گفت وگوبا خبرنگار خبرآنلاین، گفت: مقدمات سرمایه گذاری 10 سرمایه گذار خارجی برای ایجاد نیروگاه خورشیدی در این استان فراهم شده و پرونده پنج سرمایه گذار ایجاد نیروگاه خورشیدی آماده شده است و زمین مورد نیاز این نیروگاه ها با اخذ مجوز از کارگروه امور زیر بنایی و تصویب در کمیسیون ماده 32 در اختیار آنان قرار می گیرد.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری ایجاد این نیروگاه ها در استان مرکزی نهایی و مجوز سرمایه گذاری خارجی برای آنها اخذ شود.
میرزاخانی همچنین از ارزیابی تقاضای سرمایه گذاری شرکت انگلیسی برای ایجاد نیروگاه سیکل گازی با توان تولید سه هزار مگاوات در شهرستان خمین خبرداد و گفت: با توجه به اینکه تامین برق مورد نیاز این نیروگاه در اختیار شرکت برق منطقه ای باختر نیست، این مهم از طریق شرکت توانیر انجام خواهد شد.
میرزاخانی با بیان اینکه مقرر شده با هماهنگی منابع طبیعی و امور اراضی استان مرکزی سه نقطه نزدیک به خطوط گاز شناسایی و به سرمایه گذار معرفی شود، ادامه داد: در صورت عقد قرار داد، گاز و آب مورد نیاز این نیروگاه توسط شرکت آب منطقه ای و گاز استان مرکزی تامین می شود.
نایب‌رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان مرکزی، ابراز کرد: مرکز خدمات سرمایه گذاری این استان برای تسهیل در انجام خدمات سرمایه گذاری پنجره واحد سرمایه گذاری حقیقی را در استان ایجاد کرده است تا سرمایه گذاران بتوانند با مراجعه به این مرکز به صورت مستقیم و در کوتاه ترین زمان خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
میرزاخانی در ادامه به شناسایی 52 فرصت سرمایه گذاری در استان مرکزی اشاره کرد و افزود: از بهمن ماه سال گذشته تلاش شده است که فرصت های جدید سرمایه گذاری در استان شناسایی شود و در قالب کتاب با زبان های فارسی و انگلیسی در اختیار سرمایه گذاران قرار می گیرد.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 688670
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.