یوسف عرفانی نسب، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی در گفت و گو با خبرآنلاین،افزود: در حال حاضر فقط دو روستای ابراهیم آباد و راونج دلیجان در استان مرکزی تحت پوشش شبکه فاضلاب هستند.
وی ابراز کرد: شرکت آب و فاضلاب روستایی استان مرکزی در نظر دارد که تا پایان سال 97 تعداد روستاهای تحت پوشش شبکه فاضلاب راافزایش دهد و بهره برداری از پروژه های فاضلاب در 3 روستای فرنقش، شهابیه و رباط مراد در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.
عرفانی نسب با اشاره به اینکه اجرای پروژه های سیستم فاضلاب بسیار هزینه بر بوده و در سطح استان نیز از 32 شهر فقط شهرهای بزرگ مجهز به این سیستم هستند، بیان کرد: شهرهایی مانند شازند، آشتیان و زرندیه هنوز مجهز به این سیستم نیستند.
وی با بیان اینکه با وجود شهرهای پرجمعیت که هنوز تحت پوشش شبکه فاضلاب نیستند، فاضلاب روستایی هنوز جایگاهی ندارد، یادآور شد: لازم به ذکر است که کار مطالعاتی برای اجرای سیستم فاضلاب برای 21 روستای در مسیر سد کمال صالح نیز انجام شده و در صورت تامین اعتبارات امید است که این پروژه ها نیز به زودی اجرایی شود.
عرفانی نسب تصریح کرد: با توجه به اینکه سد کمال صالح تامین کننده بخش اعظمی از جمعیت شهر اراک است، بنابراین برای پیشگیری از انواع آسیب ها و مشکلات احتمالی اجرای سیستم فاضلاب در روستاهای حوالی این سد در اولویت این شرکت است.

46
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 685094
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.