به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی جهاد کشاورزی استان مرکزی حسن اکبری افزود: رها سازی بچه ماهی در واحدهای استان مرکزی در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود پنج و نیم برابر افزایش یافت.
وی ادامه داد: این بچه ماهی ها در 214 واحد آبزی پروری استان مرکزی رها سازی شده که این واحدها نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود 15 درصد رشد داشته است.
مدیر شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطر نشان کرد: در این مدت هشت میلیون و 500 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا در 11 واحد حد واسط استان تولید شد که نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل تغییری نداشته است.
استان مرکزی رتبه چهارم تولید بچه ماهی قزل آلا، رتبه اول در تنوع تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم تولید گل ها شاخه بریده، رتبه سوم در تولید گل و گیاهان زینتی، رتبه دوم سطح زیر کشت و تولید انار کشور، رتبه ششم تولید پسته، مقام هشتم تولید گل محمدی، مقام نهم در تولید انگور، رتبه سوم در تولید لوبیا و رتبه پنجم در تولید جو را به خود اختصاص داده است.
این استان رتبه اول صادرات ماهیان زینتی را به خود اختصاص داده و حدود 90 درصد صادرات این ماهیان از این استان انجام می شود.
1955/6013/خبرنگار:مهدی عظیمی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.