به گزارش ایرنا، جمشید زند روز چهارشنبه به مناسبت روز اصناف در نشست با مطبوعاتی با خبرنگاران افزود: بهترین راه حل برای مبارزه با قاچاق به عنوان معظل مهم اقتصادی کشور، عرضه نکردن محصولات غیرداخلی است.
وی بیان کرد: اصناف به همراه مردم و مسئولان با تشویق مردم به خرید کالای ایرانی می توانند نقش بی بدیلی در جلوگیری از گسترش پدیده قاچاق ایفا کنند.
وی ادامه داد: اصناف استان مرکزی با وجود رکود موجود در بازار سعی کرده اند به حداقل سود اکتفا کنند تا چرخه رونق اقتصادی از حرکت بازنماند.
زند افزود: در دوران دفاع مقدس اصناف در خط مقدم مبارزه با دشمن قرارداشتند و با نثار 500 شهید در این حرکت معنوی ادای دین کردند.
وی ادامه افزود: جایگاه اصناف استان مرکزی در ارزیابی اتاق ایران نشان داده که اتاق اصناف ااین ستان مرکزی جزو اتاق های برتر کشور بوده است.
وی اظهار کرد: اتحادیه های مشاوران املاک، دستگاه های مخابراتی و آرایشگران مرد از جمله اتحادیه های برتر استان مرکزی هستند که در سطح استان موفق به کسب امتیاز بیشتر در بین سایر اتحادیه ها شده اند.
رئیس اتاق اصناف استان مرکزی بیان کرد: استان مرکزی از استان های پیش رو در انتخابات الکترونیکی اصناف است که این اقدام برای ایجاد توسعه فرهنگ استفاده از فناوری در عرصه اقتصادی است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی گفت: این استان به رغم صنعتی بودن به عنوان استان امن اصناف شناخته می شود و کمترین تخلفات صنفی را به ثبت رسانده است.
زند ادامه داد: مرحله نخست شهرک خودروی کشور با ظرفیت 350 واحد که با مشارکت بخش خصوصی و شهرداری اراک ساخته شده، به زودی بهره برداری می شود.
وی اظهار کرد: همچنین اتاق اصناف استان مرکزی با 10 هزار مترمربع با صرف 100 میلیارد ریال سال آینده به بهره برداری می رسد.
زند افزود: بیشترین واحد صنفی مربوط به استان مازندران با 32 و دو دهم درصد و کمترین صنوف در استان سیستان و بلوچستان با 67 و سه دهم درصد است.
رئیس اتاق اصناف مرکز استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش احیا استاد وشاگردی را یادآورشد و گفت: اصناف استان مرکزی در راستای اقتصاد مقاومتی آمادگی دارد تا این فعالیت اقتصادی و فرهنگ فراموش شده را احیا کند و خانواده ها با قبول فعالیت تابستانه فرزندان در یک حرفه ، مهارت آموزی و اشتغال آفرینی را در فرزندان خود نهادینه کنند.
60 هزار واحد صنفی در استان مرکزی فعالیت اقتصادی دارند.
6991/3075/ خبرنگار: معصومه ابراهیمی*** انتشاردهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.