رامین اخلاصی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: بروز خشکسالی در سال های اخیر و کم آبی در عرصه کشاورزی تولید و درآمد کشاورزان با چالش جدی مواجه کرد به طوری که کشاورزی به سمت گیاهان دارویی که کم آب سوق یافت.
وی افزود: زراعت جایگزین برای مقابله با کم آبی و جلوگیری از بروز مشکلات برای کشاورزان گزینه ای ارجح به شمار می رود که در سال های اخیر این گزینه با درآمدزایی بالا مورد توجه کشاورزان قرار گرفته است.
اخلاصی بیان کرد: در حاضر هشت هکتار از اراضی شهرستان زیر کشت گل محمدی و هفت هکتار نیز سطح زیر کشت زعفران است که درآمدزایی بالایی برای شهرستان به همراه داشته است به طوری که در هر هکتار از اراضی کشت زعفران سه ونیم کیلوگرم با 180 میلیون ریال درآمد ناخالص برداشت صورت می گیرد.
وی، با اشاره به درآمد 200 میلیون ریالی گل محمدی در هر هکتار از اراضی زیر کشت افزود: توسعه اراضی کشت زعفران و گل محمدی درآمد بیشتر و نیاز آبی کمتری را در پی دارد که باید این افق برای کشاورزی شهرستان ترسیم شود.
مدیر جهاد کشاورزی تفرش اظهار کرد: در کنار گل محمدی و زعفران هفت هکتار از اراضی به کشت انواع گیاهان دارویی اختصاص دارد و برنامه های ترویجی برای توسعه این گیاهان در شهرستان در دستور کار قرار دارد که در سال های آینده به رشد 50 تا 60 درصدی برسد.
اخلاصی گفت: گیاهان دارویی کاربرد دارویی و صنعتی دارد و با توجه به انواع مختلف آن در شهرستان و همچنین نیاز بازار کشاورزان تمایل بیشتری برای تولید آن دارد که این امر رشد سطح زیر کشت گیاهان دارویی را در پی خواهد داشت و به تبع آن درآمدزایی بالایی برای تفرش به همراه دارد.
شهرستان تفرش با جمعیت بیش از 24 هزار نفر یکی از توابع استان مرکزی است که در 95 کیلومتری اراک واقع شده است.
بیش از 6 هزار تن انواع محصولات باغی پارسال در مساحتی به وسعت یکهزار و 750 هکتار از باغات شهرستان تولید و روانه بازار شده است که 520 هکتار آن به تولید گردو اختصاص دارد.
6992/6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.