به گزارش ایرنا، محمود زمانی قمی عصر چهارشنبه در پنجاهمین نشست ستاد اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در شهر ساروق از توابع شهرستان اراک، افزود: مدیران دستگاه های اجرای دو هفته پس از ابلاغ مصوبات نشست اقتصاد مقاومتی استان باید گزارش عملکرد خود را نسبت به تحقق مصوبات به استانداری ارائه کنند.
وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی مصداق فرهنگ ‌سازی و حرکت جامعه به سمت تولید داخلی و اشتغال است و دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند همه ظرفیت های خود را در راستای تحقق این مهم به کار گیرند.
نماینده عالی دولت تدبیر و امید در استان مرکزی گفت: سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب درخصوص اقتصاد مقاومتی زمینه ‌ساز حرکت و هدایت جامعه به سمت خوداتکایی و تحقق همه‌جانبه حماسه اقتصادی است و همگان باید در راستای اجرایی کردن سیاست های معظم له گام های جدی بردارند.
وی گفت: اقتصاد مقاومتی مربوط به یک دستگاه خاص نیست و همه دستگاه های اجرایی وظیفه دارند نسبت به این مهم و اشتغالزایی پایدار برنامه ریزی های مدون داشته باشند.
زمانی قمی حمایت از اشتغال خرد روستایی را گامی اساسی در راستای تقویت بنیه اقتصاد روستایی، جلوگیری از مهاجرت روستائیان و گسترش پدیده حاشیه نشینی و همچنین توسعه اقتصادی کشور دانست و گفت: روستا ها کانون های مولد هر جامعه ای محسوب می شود و دهیاران، شوراهای اسلامی روستا، بخشداران و فرمانداران باید با شناخت ظرفیت های روستایی، با راهبردهای موثر و جذاب شرایطی را مهیا کنند که جذابیت لازم برای حضور جمعیت در روستاها و تقویت اقتصاد آن مهیا شود.

***رای اعتماد مجلس به وزیران دولت دوازدهم منوط به ارائه طرح های اشتغالزایی است
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: رای اعتماد نمایندگان مردم در بهارستان به وزیران دولت دوازدهم، منوط به ارائه طرح های اشتغالزایی است و هر وزیر پیشنهادی که نسبت به این مهم برنامه نداشته باشد رای اعتماد نمی گیرد.
سید مهدی مقدسی افزود: امروز مشکل بنیادی کشور بیکاری جوانان است و هیچ کس حق ندارد نسبت به این مقوله مهم بی تفاوت باشد و آحاد جامعه به خصوص مدیران دستگاه های اجرایی باید نسبت به اشتغالزایی جوانان برنامه داشته باشند.
وی ادامه داد: مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران باید ضمن شناسایی ظرفیت های محل خدمت خود نسبت به جذب سرمایه گذاران خارجی نیز اقدام کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در خانه ملت با بیان اینکه کشور باید از فضای انتخاباتی بیرون بیاید، بیان کرد: پس از گذشت یک ماه از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنان برخی به دنبال دامن زدن به اختلافات هستند، در صورتی که نتیجه انتخابات برای همه مشخص و مبرهن است.
وی افزود: آحاد جامعه به خصوص فعالان سیاسی باید اختلافات حزبی را فراموش کرده و دولت را برای رسیدن به اهداف خود حمایت کنند چرا که دولت تعهداتی به مردم داده و باید برای تحقق این تعهدات دولت را یاری کرد.
مقدسی اضافه کرد: برخی از مدیران دستگاه های اجرایی با اهداف و برنامه های دولت همسو نیستند و این افراد باید بدانند که اگر سیاست های دولت را قبول ندارند باید تکلیف خود را یکسره کنند چرا که در غیر این صورت نه تنها اتفاق مبارکی در استان نمی افتد بلکه هدر رفت فرصت ها و منابع ملی را نیز به دنبال خواهد داشت.
وی تاکید کرد: حمایت از دولت در رفع مشکلات کشور سرلوحه امور مجلس شورای اسلامی قرار دارد و از همه ظرفیت های موجود نیز برای موفقیت در این مهم استفاده می شود.

*** تدوین برنامه اقتصادی شهر ساروق در سه بخش گردشگری، صنعتی و کشاورزی
فرماندار شهرستان اراک نیز در این نشست گفت: برنامه اقتصادی شهر ساروق در سه بخش گردشگری، صنعتی و کشاورزی تدوین شده است.
حسین بختیاری بیان کرد: در بخش گردشگری بهره گیری از ظرفیت آستان مقدس امازدگان 72 تن، در بخش صنعتی معرفی نشان تجاری فرش ساروق و تامین زیر ساخت های ناحیه صنعتی شهید فروزان و در بخش کشاورزی نیز حمایت از توسعه آبیاری تحت فشار و همچنین ساخت کارگاه بوجاری و بسته بندی لوبیا در دستور کار قرار گفته است.
پرداخت تسهیلات به میزان پنج میلیارد ریال به مجتمع گلاب گیری ساروق با اشتغالزایی 16 نفر، پرداخت تسهیلات به میزان سه میلیارد ریال برای تکمیل کارگاه فرش بافی با اشتغالزایی 40 نفر، پرداخت تسهیلات به میزان دو میلیارد ریال برای ساخت کارگاه بوجاری با اشغالزایی هشت نفر، پرداخت دو میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی نمایشگاه فرش ساروق با اشغالزایی 20 نفر و پرداخت تسهیلات به میزان دو میلیارد ریال برای طرح توسعه کارخانه تولید رشته آشی ناحیه صنعتی شهید فروزان ساروق به میزان دو میلیارد ریال و اشتغالزایی 10 نفر از مهمترین مصوبات این نشست بود.
شهر ساروق با جمعیتی بالغ بر سه هزار نفر در 50 کیلومتری شمال اراک مرکز استان مرکزی واقع شده است.
ساروق در تاریخ چهارم آذر ماه ۱۳۸۸ از بخش به شهر تبدیل شد.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفی مجللی** انتشار دهنده: حسین مهدی زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.