به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید ابراهیم حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته ساوه افزود: امام (ره) مظهر لطف خداوند برای کشور و امداد غیبی الهی برای جهان اسلام در دنیای معاصر به ویژه ایران بود.
وی اظهار کرد: خداوند بعد از هزاران سال حکومت طاغوتی، نسلی از سلاله حضرت فاطمه (س) به جهان اسلام هدیه داد و امروز عزت، شرافت، دیانت و استقلال کشور مدیون زحمات و مجاهدت های این امام بزگوار و شهیدان است.
وی تاکید کرد: آیین گرامیداشت سالگشت ارتحال امام راحل در سراسر کشور برگزار می شود و مردم ایران به عنوان حق شناسی در این آیین حضور دارند.
خطیب جمعه ساوه گفت: امام خمینی (ره)، 15 سال مرارت را در خارج از کشور و 10 سال تلاش در ایران متحمل شد و مردم نیز در روز ورود ایشان به کشور و در وفات این مرد بزرگوار، کمال حق شناسی را به جا آورند.
حجت الاسلام حسینی افزود: پیگیری و تلاش برای دستیابی به آرمان های این مرد بزرگوار، تجلیل واقعی از ایشان است.
وی، تنها راه نجات و پیشرفت کشور را ادامه راه و آرمان امام راحل دانست و تصریح کرد: هیچ فردی بهتر از رهبری نمی تواند آرمان های امام خمینی (ره) را تفسیر کند و ولایت فقیه گنجی ارزشمند در نظام اسلامی است.
وی گفت: مقام معظم رهبری پیرو واقعی امام راحل هستند وهرفردی که می خواهد خط و راه امام را ادامه دهد باید از رهبری تبعیت کند در غیراینصورت در خط بنیانگذار انقلاب اسلامی نیست.
امام جمعه ساوه ادامه داد: اسلام خواهی، عدالت اجتماعی و فساد ستیزی، انحرافی بودن جریان جدایی دین از سیاست، حفظ نظام اسلامی، ولایت فقیه به عنوان مترقی ترین اندیشه ایشان، توجه به قشر محروم، مستضعف و کوخ نشینان، استکبار ستیزی و نفی سازش با آمریکا و استکبار جهانی از مهمترین آرمان های امام راحل بود.
حجت الاسلام حسینی در بخش دیگری از سخنانش گفت: آل سعود با ددمنشی شیعیان خود و مسلمانان یمن را به خاک و خون می کشند که امت اسلام نباید این جنایات، کشتار بحرین و مصیبت های مردم مظلوم یمن را فراموش کند.
امام جمعه ساوه از دستگاه قضایی این شهرستان نیز تجلیل کرد و گفت: این نهاد در یک سال گذشته موفق عمل کرده است و در مبارزه با فساد عملکرد قابل قبولی داشته و مردم ساوه نیز از همت، پاکدستی و مبارزه قاطعانه در سطح دستگاه حمایت می کنند.
تکیه بر انجام کار خیر و کمک به درماندگان و نیازمندان از جمله زندانیان غیرعمد از دیگر محورهای سخنرانی امام جمعه ساوه بود.
ساوه دومین کانون جمعیتی و قطب صنعتی استان مرکزی بعد از اراک است.
در 32 منطقه شهری از استان مرکزی نماز عبادی سیاسی جمعه برگزار می شود.
7269/6013/خبرنگار: الهام بابایی***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.