طراح این محصول روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا عنوان کرد: نخستین رویداد ملی ایده بازار غذا با همکاری دفتر توسعه فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اردیبهشت ماه برگزار شد و پس از بررسی محصولات و ایده ها توسط داوران این جشنواره، نفرات برتر اعلام شدند.
بهروز مرادی افزود: دمنوش قاشقی سینرژیک ترکیبی از گیاهان داوریی خشک شده به همراه باکتری های پروبیوتیک و شیرین کننده های طبیعی است که همراهی این مولفه ها در کنار هم اثربخشی دوچندانی را به همراه دارد.
وی افزود: بدن انسان 35 میلیارد باکتری دارد که 90 درصد آنها برای بدن مفید هستند و پروبیوتیک های باکتری هایی هستند که بخش اعظمی از آنها در دستگاه گوارش قرار دارد و با مصرف غذای سلامت، این باکتری از دستگاه گوارش می تواند سلامت دیگر اندام ها و دستگاه های بدن را تضمین کند.
مرادی بیان کرد: در زندگی صنعتی امروز که به شدت در معرض استرس و کاهش فعالیت های فیزیکی بدن هستیم تعداد باکتری های مفید در بدن کاهش دارد و وجود باکتری های پروبیوتیک در رژیم غذایی امری ضروری است.
وی تصریح کرد: در مطالعات پیرامون طب سنتی اثربخشی گیاهان دارویی به همراه باکتری های پروبیوتیک بیش از مصرف این گیاهان به تنهایی است که این همگرایی اثر سینرژیک نامیده می شود. با این علم، قاشقی طراحی شده که ترکیبی از گیاهان بومی به همراه باکتری های پروبیوتیک است که برای بهبود عملکرد دستگاه گوارش تاثیر گذار است.
مدیر شرکت دانش بنیان پیشگام کاوش سلامت اظهار کرد: علم تولید این محصول از طب سنتی چین گرفته شده به طوری که وزارت بهداشت کره شمالی تحقیقات بالینی را در این راستا انجام داده است و نشان از بهبودی وضعیت دستگاه گوارش و افزایش سوخت و ساز بدن دارد اما، گیاهان دارویی چینی در ایران وجود ندارد به همین دلیل سعی در بومی سازی این فرمول شد.
وی اضافه کرد: طراحی این محصول 2 سال زمان برد و یک تیم داوری 43 نفره جشنواره ملی ایده بازار غذا ترکیب نهایی این محصول که تهیه شده از نعنا فلفلی و آویشن شیرازی است را ارزیابی کردند و مورد تایید قرار دادند و درجه عالی به این محصول اختصاص یافت.
مرادی عنوان کرد: جشنواره ایده بازار غذا رویداد مهمی در بازار غذایی ایران است که طرح های تولید مواد غذایی از نقطه صفر(طراحی) تا مرحله نهایی(ارتباط با مشتری را) مورد بررسی قرار می دهد و در نخستین دوره خود بیش از 200 طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که 65 طرح مورد تایید و بررسی قرار گرفت.
وی افزود: از بین 60 طرح در مرحله اول 16 مورد به مرحله بعدی راه یافت و پس از بررسی مجدد 8 طرح به مرحله پایانی رسید که از این طرح ها دمنوش سینرژیک شرکت پیشگام کاوش سلامت مستقر در پارک علم و فناوری استان مرکزی عنوان برترین طرح را به خود اختصاص داد.
طراح این محصول بیان کرد: این محصول در مرحله ثبت صنعتی است و به زودی به ثبت نهایی می رسد.
وی گفت: تلاش می شود که تا مهرماه سال جاری وارد بازار شود البته این امر منوط به حمایت از شرکت دارد که در این راستا پارک علم و فناوری بسترسازی لازم را داشته است اما امید است حمایت اصناف، اتاق بازرگانی و دستگاه های اجرایی نیز برای این محصول تقویت شود.
مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه این طرح ساختاری جدید دارد، حمایت از آن سودآوری بالایی به همراه می اورد و می توان اثرات آن را در استان مرکزی شاهد بود، برای تولید این محصول در مرحله اولیه 870 میلیون ریال سرمایه نیاز است که با حمایت پارک علم و فناوری استان و شرکت امکان تامین آن وجود دارد اما در مراحل بعدی نیاز به کمک های بیشتر وحامیان مالی وجود دارد.
پارک علم و فناوری استان مرکزی در شهریور ماه سال 81 بر اساس مصوبه شورای عالی گسترش آموزش عالی، شروع به فعالیت کرده است و در دی ماه 82، نخستین مرکز رشد واحدهای فناور پارک علم و فناوری استان، فعالیت اجرایی خود را آغاز کرد و در حال حاضرنیز 116 واحد فناور و 59 شرکت دانش بنیان در پارک استقرار دارند.
6992/ 6013/خبرنگار: آذر اسفندیاری***انتشاردهنده:مژگان حیدری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.